Hlavní navigace

Cloud ovládne podnikové aplikace, myslí si Oracle

12. 6. 2012

Sdílet

„Většina poskytovatelů cloud computingu dnes dokáže pokrýt pouze určité aspekty této technologie, nemají obecnou platformu schopnou dalšího rozšiřování. Oracle ale jako jediný dodavatel může nabídnout kompletní sadu moderních technologií propojujících cloud se sociálními aplikacemi,“ dodal Ellison.

V rámci Oracle Cloud je k dispozici široká škála platforem a služeb. Prostřednictvím této platformy mohou zákazníci na bázi předplatného využívat služby Platform Services, Application Services a Social Services, přičemž veškeré aplikace jsou kompletně spravovány, hostovány a podporovány Oraclem.

Služby se provozují na infrastruktuře zahrnující mj. analytické systémy Exadata a Exalogic. Cloud v podání Oraclu podle Ellisona nabízí snadné samoobslužné služby jak pro firemní uživatele, tak i pro vývojáře. Podnikoví uživatelé mohou objednávat, konfigurovat, rozšiřovat a monitorovat své aplikace. Vývojáři a administrátoři dokáží pomocí Cloudu své aplikace snadno vyvíjet, nasazovat, monitorovat a spravovat.

 

Oracle Cloud Platform Services

Služby Oracle Cloud Platform Services budou zahrnovat:

  • Databázové služby umožňující spravovat data a vytvářet databázové aplikace nad databází Oracle
  • Javové služby pro vývoj, nasazení a správu aplikací na platformě Java pomocí aplikačního serveru Oracle WebLogic
  • Webové služby umožňující rychlý vývoj webových aplikací na platformách PHP, Ruby a Python
  • Služby pro vývojáře, které vývojářům umožní efektivně spolupracovat při tvorbě aplikací
  • Mobilní služby nabízející vývojářům vytvářet na platformě nezávislé mobilní aplikace (ať už nativní nebo založené na jazyce HTML5) pro nejdůležitější smartphony a tablety
  • Služby pro dokumenty, s jejichž pomocí mohou projektové týmy spolupracovat a sdílet dokumenty pomocí on-line pracovního prostředí a portálů
  • Služby pro firemní servery, které umožní podnikovým uživatelům vytvářet a udržovat firemní web
  • Analytické služby umožňující podnikovým uživatelům rychle vytvářet a v rámci prostředí cloudu sdílet analytické panely a reporty

 

Cloud Application Services

Služby Cloud Application Services poskytují zákazníkům přístup k široké škále podnikových aplikací. Tyto aplikace nabízejí navíc vestavěnou funkcionalitu Business Intelligence a podporu pro sociální sítě a mobilní prostředí. Služby lze snadno nasadit, konfigurovat, rozšiřovat, používat i spravovat.

Cloud Application Services zahrnují následující kategorie aplikací:

•           ERP (finance/účetnictví, project management, správa zakázek, governance, risk & compliance – řízení rizik a shody s předpisy...)

•           HCM (kompletní řízení lidských zdrojů včetně řešení pro mzdy a benefity)

•           Talent Management (kompletní řízení talentů včetně náboru zaměstnanců, řízení výkonnosti a školení)

•           Prodej a marketing (včetně modulů pro plánování prodeje, správu podle teritorií a tvorbu prognóz)

•           Služby pro zákazníky (sada zahrnuje např. samoobslužné služby přes webové rozhraní, řešení pro chat a e-mail, kontaktní centra a knowledge management – řízení znalostí)

 

Cloud Social Services

Cloud Social Services prý představuje v současnosti nejkomplexnější sociální platformu pro podnikové uživatele. S pomocí těchto služeb se podniky mohou propojit se svými zákazníky a přitom využívat výhod nabízených sociálními médii.

Prostředí umožňuje smysluplný sociální marketing, služby i získání odezvy od zákazníků. Platforma nabízí firmám také řešení pro sociální sítě v rámci podniku, které umožní efektivnější spolupráci zaměstnanců.

Cloud Social Services mj. nabízí tyto služby:

•           Sociální síť – zabezpečená platforma pro spolupráci v rámci podniku

•           Analýza dat – shromažďuje ze sociálních sítí i podnikových zdrojů data, která pak lze použít v dalších podnikových aplikacích

•           Sociální marketing a služby – marketingovým specialistům umožňuje vytvářet, nasazovat, moderovat a řídit marketingové kampaně v sociálních sítích, včetně jejich vyhodnocení (měření přínosů) a tvorby reportů

•           Analýza sociálních médií – umožňuje marketingovým specialistům analyzovat interakce v sociálních sítích; pracovníci zákaznických služeb i prodejní týmy se díky tomu mohou těsněji propojit se zákazníky a pracovat s nimi efektivněji.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?