CRM poskytované jako služba představil SAP. Prý vyniká jednoduchostí.

Sales OnDemand, řešení CRM realizované jako služba, jež podle představitelů výrobce má konkurovat produktům Salesforce.com či Microsoft CRM Online, ohlásila společnost SAP.


Na Cebitu představené řešení (na trhu by mělo být dostupné ve druhém čtvrtletí tohoto roku) představuje funkcionalitu stojící nad klasickým ERP od firmy SAP. Podle analytiků strategií SAPu je zachovat si lukrativní příjmy z klasického podnikového softwaru a přitom stejným zákazníkům nabídnout inovativní funkce postavené na bázi SaaS (Software-as-a-Service). Vedle zmíněného CRM by mělo jít ještě v tomto roce i o řešení pro správu výdajů (expense management) a lidských zdrojů (human resources).
Sales OnDemand, je založen na principu návrhu označovaného jako person-centric, tedy prostředí podobnému tomu ve Facebooku. Software také obsahuje klíčové funkce automatizaci pracovní síly (SFA, salesforce automation). Hned od počátku bude aplikace nativně podporovat mobilní platformy, konkrétně zařízení iPhone, iPad, BlackBerry a ty s operačním systémem Android.

Ceny řešení ještě oznámeny nebyly, ale prý budou velmi konkurenceschopné. Podle představitelů výrobce ale novinka v žádném případě nemá nahradit (tedy alespoň prozatím), existující software CRM firmy SAP.

„Na začátku Sales OnDemand podle mne nabídne asi tak pětinu funkcí plnohodnotné on-premise sady CRM. Ale těchto 20 % je pracovníky využíváno v 80 % času,“ tvrdí Ray Wang, analytik společnosti Constellation Research. „Je to prodejní nástroj určený pro obchodníky, na rozdíl od většiny CRM aplikací, které jsou navrženy pro manažery, a dělá to jednoduše.“











Komentáře