Desktopy nejsou mrtvé, ukazují výsledky prodejů PC

V regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) vzrostly v prvním čtvrtletí 2012 prodeje PC o 6,7 procenta, zatímco globální prodeje stouply jen o 1,9 %, což odpovídá téměř devadesáti milionům jednotek.


V USA dodávky PC dokonce klesly o 3,5 procenta. Vyplývá to ze zprávy, kterou uveřejnila společnost Gartner. Podle ní se tak nepotvrdily její původní předpoklady globálního poklesu o více než jedno procento.

Na dobrých výsledcích se podílel především region EMEA, kde bylo prodáno více zařízení, než experti očekávali. Naopak zklamáním byly nižší čísla z Asie, zejména pak z Indie a Číny.

Na poklesu poptávky po PC se podíleli zejména koneční spotřebitelé – i když je snížení zájmu tohoto segmentu v prvním čtvrtletí  roku vždy obvyklý, tentokrát byly výsledky podle analytiků horší než jiné roky.

Uživatelé totiž svůj zájem rozdělují do více typů produktů, z čehož pak profitují výrobci se širším portfoliem produktů jako třeba Apple. Ti s menším záběrem pak pociťují pokles obratu od spotřebitelské komunity.

Podle Gartneru se nedostatek harddisků podílel na dodávkách PC pouze omezeně a jen na vybraných trzích měl vliv vyšší.

V oblasti EMEA, kde se prodalo celkem 28,2 milionu kusů PC, je stejně jako v globálním měřítku lídrem firma Hewlett-Packard, jejíž tempo růstu prodejů v EMEA bylo mnohem vyšší než celého trhu (+15 %). Nejvyšší dynamiky na trhu EMEA však dosáhlo celkově páté Lenovo (+48 %).

Trh s PC v EMEA těžil ze solidního zájmu firemního sektoru. Určitým  překvapením je stále velký podíl desktopů na celkových prodejích PC. „Desktopy ještě zdaleka nejsou mrtvé,“ doplnil Ranjit Atwal, šéf výzkumu v Gartneru.

Co se týče střední a východní Evropy, i zde prodeje překonaly původní předpoklady. Dobré výsledky jsou hlášeny především z Ruska a dalších států bývalého Sovětského svazu. Na Blízkém východě a v Africe zase začali více utrácet spotřebitelé.

 

Prodeje PC v oblasti EMEA

Podíl výrobců podle kusových dodávek, 1. čtvrtletí 2012

HP

20,5 %

Acer

13,5 %

Dell

8,8 %

Asus

8,3 %

Lenovo

8,2 %

ostatní

40,7 %

Zdroj: Gartner, duben 2012











Komentáře