eCall míří do Česka, bude doplňkem čísla 112

Zavedení služby eCall do ostrého provozu v Česku se plánuje nejpozději od ledna 2015. V současné době se už uskutečňuje jeho plnohodnotná implementace.

eCall míří do Česka, bude doplňkem čísla 112


Tvrdí to Český telekomunikační úřad. eCall představuje celoevropský systém automatického tísňového volání z paluby vozidel, který bude fungovat na bázi linky 112. Operátor tísňové linky prý podle testů získá údaje pro zahájení záchranné akce za 14 až 17 sekund od vzniku nehody. Všechny podklady mu zašle jednotka eCall umístěná ve vozidle.

Mezi jeho přínosy patří snazší a rychlejší identifikace místa dopravní nehody, včasné základní technické informace o nehodě a možnost zamezení vážných zdravotních následků zraněných účastníků nehody způsobených pozdní lékařskou pomocí. Podmínkou samozřejmě je, aby řídící jednotka havárii „přežila“.

eCall prošel pilotním ověřením v rámci projektu HeERO (Harmonised eCall European Pilot), které probíhalo do 31. prosince 2013 a kdy i na našem území flotila testovacích vozidel projektu simulovala dopravní nehody pro ověření bezchybného přenosu dat o nehodě a hlasového spojení na linku 112.

Úvodní foto: © Africa Studio - Fotolia.com










Komentáře