Huawei roste po světě i v Česku

Huawei Consumer Business Group vzrostly tržby na 77,4 miliard čínských jüanů. Prodeje smartphonů Huawei dosáhly 60,56 milionů kusů s meziročním nárůstem 25 %. Globální dodávky smartphonů v rámci celého trhu vzrostly podle IDC o 3,1 %. Huawei tento nárůst v odvětví tedy opět významně překonal.

Huawei roste po světě i v Česku



Trží podíl Huawei na světovém trhu smartphonů dosáhl 11,4 %. Na trhu smartphonů v hodnotě 500-600 USD se podíl Huawei zvýšil z 15,2 % z června 2015 na 25,7 %. Zvláště výrazné úspěchy byly zaznamenány v tradičních trzích zaměřených na high-end smartphony. Huawei se umístil s tržním podílem 11,5 % mezi top třemi výrobci prémiových smartphonů v západní Evropě.

V návaznosti na rychlý růst na trzích po celém světě Huawei Consumer BG nadále optimalizovala strukturu příjmů, z čehož vyplynul 1,6krát rychlejší nárůst na zahraničních trzích než v pevninské Číně.

Také v České republice společnost během prvního pololetí 2016 zaznamenala rapidní obchodní růst. V červnu 2016 zde vzrostl tržní podíl Huawei na poli smartphonů na 20,5 %. Tento výsledek přispěl k velmi solidnímu průměrnému tržnímu podílu v hodnotě 14,6 %. Huawei si tak pojistil pozici mezi třemi nejúspěšnějšími výrobci mobilních telefonů v České republice.

Razantně u nás vzrostlo také povědomí o značce až na hodnotu 84 %.

„Pokračovali jsme v upevňování zdravého růstu v rámci vysoce konkurenčního trhu se smartphony, což je dokladem dlouhodobého závazku Huawei k inovacím, anticipování spotřebitelských trendů a bilaterální strategii zaměřující se jak na domácí, tak mezinárodní trh. S výhledem do budoucnosti budeme pokračovat ve spolupráci s našimi partnery, abychom nabídli zákazníkům nejvyšší úroveň služeb a vyvinuli nové inovativní produkty, které kombinují technologie, kvalitu a styl,“ řekl CEO Huawei Consumer Business Group Richard Yu.

Dodávky Mate 8, vlajkové lodi Huawei pro business uživatele, překonaly 5,5 milionu kusů. Huawei P9 a P9 Plus bylo prodáno přes 4,5 milionu kusů, což představuje nárůst prodejů o 130 % v porovnání s prodeji Huawei P8 ve stejném období minulého roku.

V květnu 2016 nabízelo produkty Huawei po celém světě 35 000 maloobchodních prodejen (116% nárůst oproti stejnému období minulého roku). Podle GFK globální pokrytí prodejen dosáhlo okolo 150 tisíc.

Úvodní foto: Fotolia © adrian_ilie825

Galerie













Komentáře