Konica Minolta předestřela své vize budoucnosti

Koncem října proběhla v Barceloně evropská konference společnosti Konica Minolta za účasti vrcholných představitelů společnosti. V rámci doprovodného programu byla představena tisková řešení pro malé a střední firmy a pro produkční digitální tisk.

Konica Minolta předestřela své vize budoucnosti


Správa dokumentů pro SMB

V úvodním proslovu generální ředitel a prezident společnosti Masatoši Macuzaki shrnul výsledky, kterých Konica Minolta dosáhla za 10 let od sloučení. Společnosti se daří i v oblasti produkčního tisku, kde začínala od nuly a nyní se řadí mezi trojici nejvýznamnějších hráčů na trhu digitálního tisku. M. Macuzaki také připomněl, že Konica Minolta je hlavním subdodavatelem výrobců přehrávačů optických disků a displejů LCD.

Nabídka služeb

Společnost hodlá připravovat své zaměstnance i obchodní partnery, kteří by kromě prodeje hardwaru měli zvládat i komplexní nabídku služeb. „Je jasné, že přeměna z prodejce hardwaru na obchodníka orientovaného na software a služby není jednoduchá. Podpora našich partnerů je proto nyní na prvním místě a byla také hlavním posláním letošní konference,“ upřesnil M. Macuzaki a dodal: „Společnost Gartner označila partnerskou síť Konica Minolta za jednu z největších a zároveň nejvíce loajálních v oboru. Chápeme ji proto jako jeden z nejefektivnějších nástrojů k dalšímu oslovení zákazníků.“

Ekologie

M. Macuzaki dále oznámil, že společnost hodlá do roku 2050 snížit emise oxidu uhličitého o 80 %. Již nyní například její tiskárny používají ekologicky rozložitelný toner, který navíc umí zcela spotřebovat. Všechna nová zařízení umějí tisknout oboustranně, což může snížit spotřebu papíru až o polovinu.

Úspěch v Evropě

Dále vystoupil Ken Osuga, generální ředitel evropské centrály společnosti. V Evropě se Konica Minolta zaměřuje primárně na oblast SMB a produkčního tisku, kde se jí daří úspěšně konkurovat ostatním velkým výrobcům. Společnost si je vědoma i rostoucího významu cloudu, a proto se hodlá ve své nabídce zaměřovat i na jeho podporu.

„Konkrétní možnost pro novou nabídku služeb vidíme například ve využívání datových uložišť, o která dnes jeví zájem stále více zákazníků ze segmentu SMB. Ti však na druhou stranu mnohdy nechtějí investovat do odborného personálu. A to je prostor, kde mohou naši partneři nabídnout instalační a servisní služby Konica Minolta,“ řekl K. Osuga.

Úvodní blok uzavřel publicista Kjell A. Nordström, který podpořil úvodní motto „Wevolution“, tedy postupný vývoj ve všech oblastech, na kterém se podílejí všichni lidé na celém světě. Kapitalismus se podle něj ukázal být nejvhodnějším systémem organizace lidské společnosti, který má šanci na dlouhodobý rozvoj.

Multifunkční zařízení A3 a A4

Na následných seminářích se mohli účastníci seznámit s hospodářskými výsledky, novými zařízeními jak v oblasti SMB, tak produkčního tisku nebo novými možnostmi podnikání. Výstavní prostory zaplnila hardwarová i softwarová řešení připravená pro malé a střední podniky a pro zakázkový tisk. Nechyběl ani ostrůvek věnovaný zeleným řešením a technologiím.

Bizhub

Hlavní myšlenkou nové strategie je princip bizhub, který přetváří multifunkční zařízení na ústřední bod správy dokumentů v podniku. Pro podporu starších nebo konkurenčních zařízení vyvinula společnost externí modul se systémem Android, který převezme jejich správu a zapojí je do centrální správy dokumentů. Vývojáři v Konice Minoltě připravují aplikace, které umožňují používat multifunkční zařízení přímo ke správě dokumentů bez použití samostatného počítače.

Úvodní foto: © Konica Minolta










Komentáře