McAfee: Obava z dostatečné bezpečnosti brání firmám využívat naplno potenciál Webu 2.0

Manažeři na celém světě si uvědomují hodnotu aplikací Web 2.0 pro podporu produktivity i zajištění nových příjmů. Současně jsou však i nadále hluboce znepokojeni bezpečnostními riziky, které by s nasazením těchto technologií mohly být spojeny.


Průzkum mezi více než 1 000 manažery s rozhodovací pravomocí v 17 zemích ukázal, že 50 % firem se obává bezpečnosti aplikací Web 2.0 a 60 % se bojí možné ztráty reputace společnosti v důsledku zneužití těchto technologií. 70 % firem z průzkumu loni utrpělo finanční ztráty v souvislosti s bezpečností IT; v průměrná výše škody byla 2 miliony dolarů a celková částka u firem zúčastněných v průzkumu přesáhla 1,1 miliardy dolarů.

Hlavní zjištění průzkumu:

• Nasazení technologií Web 2.0 je motivováno především nadějí získat nové příjmy – 75 % dotazovaných organizací uvedlo, že rozšířené využívání technologií Web 2.0 vytvoří nové zdroje příjmů, zatímco 40 % se domnívá, že tyto nástroje zvýší produktivitu práce

a zlepší efektivitu marketingových strategií.

• Bezpečnost v centru zájmu – Polovina respondentů jmenovala bezpečnost jako hlavní problém, který zvažují v souvislosti s technologiemi Web 2.0. Třetina pak přímo uvedla, že právě obavy ze zabezpečení jsou hlavním důvodem, proč v rámci svého podnikání nevyužívají technologie Web 2.0 ve větší míře. Mezi hlavními hrozbami, které mohou způsobit zaměstnanci používající aplikace Web 2.0, uváděli respondenti malware (35 %), viry (15 %), přehlcení informacemi (11 %) a spyware (10 %).

• Firmy se bojí poškození svého dobrého jména – 60 % dotazovaných firem v rámci průzkumu uvedlo, že jako nejvýznamnější důsledek nevhodného použití aplikací Web 2.0 a sociálních médií vnímají možnou ztrátu reputace, hodnoty značky, ztrátu zákazníků nebo i celkové důvěryhodnosti. Třetina respondentů připustila, že po pracovním využití sociálních médií bylo nutné vynaložit původně neplánované náklady, aby se podařilo vyřešit související problémy. 14 % organizací uvedlo, že utrpěly ztráty v důsledku právních sporů či hrozeb žalobami, když jejich zaměstnanci ohrozili důvěrnost citlivých informací; za více než 60 % těchto incidentů přitom mohlo používání sociálních médií.

• Mnoho firem namísto přijetí příslušných politik aplikace Web 2.0 blokuje – Z celosvětového průzkumu vyplynulo, že 13 % firem blokuje na pracovišti používání veškerých sociálních médií a 81 % zakazuje používání alespoň jednoho nástroje Web 2.0, protože mají obavu ze souvisejících bezpečnostních rizik. Naopak téměř třetina respondentů tvrdí, že nemají na pracovišti implementovány žádné politiky vztahující se k sociálním médiím. 25 % organizací monitoruje, jak zaměstnanci používají aplikace Web 2.0, 66 % zavedlo politiky pro používání sociálních médií a 71 % z nich (tj. 47 % celkově) používá technologické prostředky k vynucení těchto politik.











Komentáře