Na smartphony a tablety míří mobilní business intelligence

Sofistikované analýzy firemních dat míří z počítačů do mobilů. Manažeři tak mohou mít přehled o výkonnosti firmy i mimo kancelář. Letos se budou firmy také více zaměřovat i na předpovídání budoucích událostí než na pouhé analyzování dat z minulosti.


Výrazným letošním trendem v oblasti informačních technologií bude další růst zájmu o sofistikované analýzy firemních dat – Business Intelligence (BI). Například společnost S&T CZ ve své zprávě z února 2011 tvrdí, že trh s BI řešeními letos globálně poroste až 15procentním tempem. Do popředí se dostanou zejména aplikace, které zobrazují BI analýzy na mobilních zařízeních.

Mobilní aplikace pro analýzu manažerských dat neplní pouze pasivní roli. Velmi populární funkcí se totiž stávají takzvané aktivní reporty. Před odjezdem z kanceláře si manažer uloží do svého mobilního zařízení report, který potřebuje analyzovat, včetně dat, která jsou pro vyhotovení potřeba. „Na mobilním zařízení může manažer tato data analyzovat i v době, kdy cestuje a nemá připojení k firemnímu reportingovému nástroji, například v letadle,“ vysvětluje Pavel Jiruše, ředitel divize Business Intelligence společnosti S&T CZ.

Pro okamžité zhodnocení situace manažerům postačí rychlý pohled na aktuální data prostřednictvím mobilu, která jsou dostupná on-line. Naopak aktivní reporty se hodí spíše v situaci, kdy je nutné detailněji analyzovat určitou skupinu statických dat, například propad výkonnosti obchodu v posledním čtvrtletí.

Podrobnosti o nasazování mobilního BI na smartphonech včetně konkrétních řešení a přínosů, které to implementátorům přineslo, jsou k dispozici v tištěném Computerworldu 1/2011, a to v rámci rozsáhlé série příspěvků oborových analytiků.











Komentáře