Obnova provozu při výpadku je pro mnohé firmy stále černou můrou

Zhruba dvěma třetinám organizací trvá obnova z výpadku systémů jeden den nebo i více. Tvrdí to výzkum, který uveřejnila firma Acronis mezi menšími a středními organizacemi. Pouze 10% společností si je prý jisto, že by mohlo obnovit své systémy do jedné hodiny po katastrofě, jako je hardwarová havárie nebo útok počítačového viru.


Výpadek systému znamená, že ke kriticky důležitým funkcím, jako jsou e-maily, internet, obchodní nebo procesní údaje, není přístup. Řada společností se tak přímo vystavuje ztrátám příjmů, produktivity a zákazníků.

Pokud jde tedy o procesy zálohování a obnovy, společnosti se chovají riskantně. Čtvrtina společností stále zálohuje počítače a notebooky ručně, ale snad ještě více znepokojující je, že pětina (19 %) společností neprovádí zálohování na těchto jednotlivých zařízeních vůbec. Když se zváží, že až 60 % podnikových dat je na pracovních stanicích, na rozdíl od dat zálohovaných na serverech, je zřejmé, že tyto organizace tak každodenně ohrožují kriticky důležité informace.

U britských firem je zálohování pracovních stanic ještě méně pravděpodobné než u francouzských a německých protějšků, s ohromujícími 38 % britských firem, které nezálohují pracovní stanice vůbec.

„Při pohledu na tato zjištění je společnost Acronis překvapena. V roce 2010 organizace z celé Evropy stále spolehlivě nezálohují a snad ještě důležitější je, že správně neobnovují,“ vysvětluje Zdeněk Bínek, ředitel obchodního zastoupení Acronis pro ČR a Slovensko. „Zálohování a obnovení ale nemusí být složité, existují jednoduché kroky, které organizace mohou provést, aby zabránily zbytečným výdajům na selhání systémů.“











Komentáře