Oracle představil cloudové služby pro podniky

Společnost Oracle na konferenci OpenWorld představila řadu novinek. Mezi ně patří Oracle Public Cloud, který umožňuje přístup k podnikovým aplikacím, databázím a middlewaru na bázi předplatného, Oracle Fusion CRM je nejlepší systém pro řízení vztahů se zákazníky a Oracle Social Network je sociální sítí pro podnikové uživatele.


Oracle Public Cloud je sadou integrovaných služeb, které zákazníkům a partnerům poskytují samoobslužný přístup na bázi předplatného k řešením Oracle Fusion Applications, Oracle Fusion Middleware a Oracle Database. Správa aplikací, jejich hosting a podpora probíhá plně v režii společnosti Oracle.

Sada Oracle Public Cloud zahrnuje následující služby: Oracle Fusion Customer Relationship Management (CRM) Cloud, Oracle Fusion Human Capital Management (HCM) Cloud, Oracle Social Network, Oracle Java Cloud a Oracle Database Cloud.

Oracle Public Cloud má za cíl nabídnout kompletní portfolio podnikových aplikací a technologických řešení. Nehrozí proto riziko fragmentace dat a obchodních procesů, k němuž dochází při použití veřejných cloudů zároveň. Zákazníci mohou v cloudu provozovat přesně ty samé aplikace jako na vlastních serverech. Aplikace napsané v jazyce Java a aplikace pro Oracle Database je možné v rámci Oracle Public Cloud nasadit beze změn, což umožňuje využít stávající investice, know-how a již vybudované IT ekosystémy.

Cena za používání Oracle Public Cloud má podobu měsíčního předplatného, přičemž každá ze služeb se účtuje nezávisle na ostatních.

Společnost Oracle dále představila pokročilé řešení CRM pro řízení vztahů se zákazníky poskytované ve formě cloud computingu: Oracle Fusion Customer Relationship Management.

Novinka je součástí iniciativy Oracle Public Cloud. Řešení CRM na úrovni, které má splnit i požadavky velkých organizací, nabízí zákazníkům výhody konceptu SaaS (software jako služba) bez omezení, s nimiž se aplikace SaaS CRM dříve musely potýkat.

Služba Oracle Fusion CRM Cloud pomáhá specialistům v oblasti prodeje překonat svou konkurenci pomocí lepšího plánování, průzkumu, spolupráce a dokončení transakce.

Data o zákaznících a produktech je nyní možné propojit a sdílet pro všechny procesy v rámci systému CRM. Veškeré procesy CRM v podniku lze konsolidovat do jediného centra, v němž jsou k dispozici všechny potřebné informace o zákaznících.

V rámci iniciativy Oracle Public Cloud byly představeny rovněž aplikace Oracle Fusion Human Capital Management (řízení lidských zdrojů) a Oracle Fusion Talent Management (řízení talentovaných zaměstnanců). Také tato řešení kombinují výhody architektury SaaS s robustností a spolehlivostí podnikových aplikací společnosti Oracle.

Oracle Fusion HCM nabízí hlavní funkčnost tohoto typu aplikací a navíc mj. moduly pro řízení mezd a výhod zaměstnanců a údržbu jejich kompletních profilů. Změny funkcí jednotlivých zaměstnanců lze snadno propojit se systémy pro správu identit, a zjednodušit tak příslušné procesy.

Nově uvedená platforma Oracle Social Network je sociální sítí určenou pro podnikové uživatele. Umožňuje jim spolupracovat jak v rámci firmy, tak i napříč firmami (například s dodavateli, partnery a zákazníky), sdílet informace, ale také lidi, s nimiž je výhodné spolupracovat, vůbec najít.

Platforma Oracle Social Network je schopna využívat dat z osobních profilů uživatelů na jiných sociálních sítí i ze systémů pro správu lidských zdrojů. Řešení sociální sítě je těsně integrováno také se sadou Oracle Fusion Applications.

V rámci systému je k dispozici řada nástrojů pro spolupráci, například osobní profily, skupiny, záznamy aktivit, aktualizace statutů, diskusní fóra, sdílení dokumentů, webové konference nebo instant messaging. K systému lze přistupovat pomocí webového prohlížeče, nativní aplikace (klienty) jsou k dispozici i pro širokou škálu mobilních zařízení (iOS, Android,…). Uživatelé si mohou své prostředí účinně personalizovat a konfigurovat, například nastavit upozornění a filtry, které jim umožní soustředit se na opravdu klíčové informace.

Každý uživatel i firma mají v rámci prostředí k dispozici vlastní virtualizovanou instanci, což zajišťuje potřebné soukromí a zabezpečení informací. Veškeré procesy je možné zaznamenávat, uchovávat a použít pro audit zabezpečení.

Platforma Oracle Social Network by měla zvýšit produktivitu například prodejních a marketingových týmů, pracovníků z oblasti lidských zdrojů nebo projektových manažerů.











Komentáře