Podvodné e-maily mířené na naše klienty už nemají šanci, tvrdí Česká spořitelna

Nový bezpečnostní systém RSA Fraud Action Antiphishing & Antitrojan od srpna 2010 spustila Česká spořitelna ve spolupráci se společností RSA Security. Rozšířila tak síť svých bezpečnostních opatření. Cílem je zvýšit ochranu uživatelů internetového bankovnictví České spořitelny před útoky hackerů.


Novinka mimo jiné nabízí monitorování nebezpečných webových serverů, blokuje podvodné e-maily a identifikuje nebezpečné viry v počítači klienta.

Bezpečnostní systém RSA aktivně vyhledává potenciálně nebezpečné webové servery, které monitoruje a informace o nich pak odesílá do celosvětových databází. Díky tomu jsou klienti včas informováni a varováni před vstupem na tyto servery přímo ve svém internetovém prohlížeči, a to ještě předtím, než na ně hodlají vstoupit.

RSA bojuje i s podvodnými e-maily (tzv. phishing), které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy České spořitelny, a vyzývají klienta k potvrzení svých osobních bankovních údajů. Bezpečnostní systém tyto e-maily sleduje a po jejich identifikaci je zasílá do databází poskytovatelům e-mailových schránek. Dochází tak k eliminaci doručení phishingových zpráv klientům banky.

„RSA systém společně s dalšími bezpečnostními prvky internetového bankovnictví účinně doplňuje škálu bezpečnostních opatření, která nám pomáhají chránit data a finanční prostředky našich klientů,“ řekl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny. „Abychom mohli eliminovat útoky hackerů na minimum, je důležitá i aktivita samotného klienta. Ten by se neměl do svého internetového bankovnictví přihlašovat z neznámých nebo veřejně dostupných počítačů a stahovat do svého počítače soubory z neznámých zdrojů. Zároveň je důležité, aby si pečlivě chránil své přihlašovací údaje a věnoval dostatečnou pozornost aktuálnímu antivirovému nastavení ve svém počítači,“ dodal David Lorenc.











Komentáře