Postřehy ze SEO workshopu agentury RobertNemec

Internetová reklamní agentura RobertNemec.com pořádá už více než pět let SEO workshopy v Praze a Brně, které mají za cíl prakticky přiblížit problematiku optimalizace pro vyhledávače. Jaký je tento workshop v praxi jsme se přesvědčili sami.


Nejrůznější SEO kurzy a semináře pořádají víceméně všechny hlavní agentury, které se v ČR na tuto problematiku zaměřují. Agentura RobertNemec.com tvrdí, že workshop je lepší než klasické školení, která jsou obvykle jen teoretická, zatímco workshop je praktický a řeší se konkrétní problémy.

Ale i SEO workshop od agentury RobertNemec.com má poměrně velkou teoretickou část, zahrnující témata jako on-page a off-page faktory, vliv sociálních sítí na pozici ve vyhledávačích či jak správně tvořit texty na web (copywriting). Jedná se o klasické kompendium informací o SEO, vhodné spíše pro ty, kteří se SEO začínají nebo mají jen běžné zkušenosti. Naopak lidé, kteří se v této oblasti pohybují delší dobu, se sice místy dozví zajímavý postřeh či novinku (třeba že validita kódu pro SEO nehraje roli, i když nejrůznější webové SEO testery na tento problém upozorňují nebo trendy v hodnocení obsahu vyhledávači „pod foldem“), ale teoretický celek pro ně bude spíše opakováním. Předem je proto vhodné zvážit, případně zkonzultovat vaše očekávání a to, co si chcete ze semináře odnést a co od něj očekáváte. Protože pokud patříte již mezi pokročilé v oblasti optimalizace pro vyhledávače (a zbylí účastníci budou spíše začátečníci), bude lepší volit pro získání potřebných informací nějakou individuálnější formu konzultací.

Velký prostor je na workshopu věnován analýze klíčových slov, zejména pak tomu, jak tvořit titulky článků, které by měly patřit mezi vyhledávané za využití našeptávače Seznamu a Googlu. Probírán je také správný postup při linkbuildingu, aby byl přirozený a účinný. Různé nabídky, kterých je všude po webových fórech plno, na zařazení do stovek katalogů, jsou v naprostém opaku k tomu, jak by měl vypadat přirozený linkbuilding a také hodnota odkazů z katalogů je pro Google již prakticky nulová. Cenná informace, která může ušetřit hodně peněz i zbytečně vynaloženého času.

Druhá část workshopu je pak už praktická, kdy se řeší jednotlivé weby a projekty účastníků. I když to zpočátku vypadá, že osm hodin, které jsou na celý workshop vyhrazeny, je hodně, pokud se na něm sejde plný počet účastníků a všichni se chtějí věnovat rozboru svých webů, ukáže se tento čas jako až příliš krátký. Resp. pokud všichni účastníci chtějí zpětnou vazbu ke svému projektu, může trvat i docela dlouho než se dostane řada i na posledního a poslouchat komentáře k jiným projektům sice může, ale i nemusí být podnětné. Proto je dobré se získáním případné zpětné vazby od vedoucího workshopu neotálet a svůj projekt představit hned na začátku praktické sekce. Obecně jde o klasický problém s vyšším početem lidí na akci tohoto typu a je jasné, že pokud by se workshop pořádal ve čtyřech lidech, bude vypadat jinak, než když proběhne v osmi či v deseti účastnících. V každém případě je ale potřeba uznat, že zpětná vazba vedoucího workshopu je v rámci možností na poměrně vysoké úrovni a dokáže odhalit řadu běžných slabin webu, i když vysoce specializované problémy je asi potřeba nechat spíše na dodatečnou konzultaci, která je ovšem také v kurzu zahrnuta.











Komentáře