Prohledávání a obnova starších e-mailů dramaticky snižují produktivitu práce

Menší a střední společnosti mnohdy nedokáží efektivně využívat informace uložené ve svých archivovaných e-mailech.


Až dvě třetiny podniků přiznávají, že požadavky zaměstnanců na vyhledávání a obnovu smazaných e-mailů mají negativní vliv na produktivitu práce, protože mnoho z těchto podniků používá k archivaci elektronické pošty jen ty nejzákladnější nástroje.
Průzkum společnosti GFI Software poskytuje informace o tom, jak podniky uchovávají a obnovují data uložená v elektronické poště, jaká řešení k tomu využívají, jakou hodnotu pro ně mají e-mailové informace a jak často se musí IT oddělení zabývat požadavky zaměstnanců na obnovu archivovaných e-mailů.
„Data uložená v elektronické poště jsou dnes více než jen komunikačním nástrojem – pro většinu organizací představují často jediný konzistentní zdroj obchodních informací,“ řekl Martin Říha, ředitel pro strategii GFI Česká republika a Slovensko.
„Průzkum poskytuje shodné závěry, s jakými se setkáváme v České republice a na Slovensku: e-mailové archivy se staly obchodně kritickými strukturovanými databázemi, protože obsahují klíčové znalosti daného podniku, firemní workflow a kontaktní data na zákazníky. Proto je stále prozíravější využívat řešení archivace podnikové elektronické pošty postavené na infrastruktuře oddělené od poštovního serveru.“

Mezi nejzajímavější závěry průzkumu patří:
•    66 % britských podniků (69 % v USA) přiznává, že časté požadavky o pomoc při obnově smazaných e-mailů snižují produktivitu práce IT personálu.
•    Respondenti průzkumu uvádějí průměrně 16 (UK) resp. 15 (USA) těchto požadavků týdně od uživatelů, kteří potřebují přístup ke starým či archivovaným e-mailům, zatímco 15 % z nich (26 % v USA) indikuje více než 18 požadavků za týden.
•    42 % podniků v UK (45 % v USA) nevyužívá žádné IT řešení pro správu a automatizaci archivování a obnovy elektronické pošty.
•    22 % britských respondentů (19 % amerických) tvrdí, že informace obsažené v e-mailech jsou pro podnik „bezcenné“, zatímco 62 % (UK) resp. 75 % z nich oceňuje svá data na nejméně 100 000 liber, resp. 100 000 dolarů.
•    15 % britských (24 % u USA) respondentů ví o tom, že nearchivují své e-maily cenově nejefektivnějším způsobem, zatímco 29 % v UK resp. 25 % v USA nemají ponětí o tom, zda jejich procesy jsou cenově efektivní.
•    Téměř třetina (30 %) britských a 37 % amerických SMB firem stále využívá manuální procesy k ukládání elektronické pošty postavené na archivování v PST souborech aplikace Microsoft Outlook na serverech a 26 % britských a 29 % amerických podniků je ukládá na klientských stanicích.











Komentáře