Průzkum: Na internetu platí v Česku kreditní kartou jen 6 % uživatelů

S nakupováním na internetu má zkušenosti již 90 % dospělých Čechů. Z průzkumu GE Money Bank také vyplynulo, že každý čtvrtý ve věku 18 až 65 let na internetu nakupuje alespoň jednou měsíčně. Nejčastější za online nákupy lidé platí dobírkou (65 %), platbou převodem (59 %) nebo hotově při převzetí (54 %). Debetní kartu pro uhrazení nakoupeného zboží používá 14 % oslovených, kreditní kartu pak 6 % respondentů.



Klíčovým důvodem, proč lidé preferují platbu dobírkou a platbu v hotovosti při převzetí zboží je pocit jistoty, že zboží bude doručeno. Platby převodem nebo platební kartou lidé využívají kvůli své jednoduchosti a rychlosti.

Nejvyšší úroveň zabezpečení plateb prostřednictvím kreditních a debetních karet poskytuje dle zástupců GE Money Bank tzv. protokol 3D-Secure prezentovaný pod značkami Verified by Visa a MasterCard Secure Code. Pokud internetový obchod používá tuto formu zabezpečení, dostávají se údaje o platební kartě pouze bance, se kterou má obchodník uzavřenu smlouvu. Samotný obchodník pak dostává pouze údaje týkající se objednávky.

Průzkum GE Money Bank odhalil zajímavé změny ve způsobu, jak lidé internet využívají pro nákupy. Zatímco mladí častěji vybírají a nakupují přímo na internetu, lidé ve věku 30 až 39 let internet používají pouze pro samotnou koupi zboží. Výběr konkrétního produktu probíhá v kamenném obchodě. Pro starší Čechy ve věku 50 až 65 let je zase typické vyhlídnout si zboží na internetu, ale samotný nákup raději provedou v klasické prodejně.

Na internetu Češi nejčastěji nakupují oblečení (36 %), knihy (28 %), vstupenky (27 %), bílé zboží dále pak výpočetní techniku, mobilní telefony, hračky a počítačové hry.











Komentáře