Průzkum: Sociální sítě nejsou u českých manažerů příliš v oblibě

Dvě třetiny manažerů v České republice nejsou aktivní v rámci sociálních a profesních sítí, jako je např. Facebook, Twitter nebo LinkedIn, 31 % dotázaných tam ani nemá vytvořen svůj osobní profil. V ostatních sledovaných zemích byla sociální média přijata progresivněji, zejména ve Španělsku (72 %), Irsku (70 %) nebo Německu (51 %) je většina manažerů aktivně využívá denně, nebo minimálně dvakrát až třikrát za týden.


Vyplývá to z průzkumů mezi více než 2800 manažery a manažerkami v oblasti financí a lidských zdrojů třinácti zemí světa zpracovaného pro personální agenturu Robert Half International. „Žijeme v době, kdy sociální média ovlivňují už téměř všechny oblasti každodenního života. Je ale patrné, že čeští manažeři jsou v jejich využívání konzervativnější,“ komentuje výsledky průzkumu Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half pro Českou republiku.

Zhruba 66 % manažerů v České republice není aktivních v oblasti sociálních sítí, jako je např. Facebook nebo Twitter. Pouze 2 % dotázaných u nás využívají sociální sítě každý den, naproti tomu ve Španělsku nebo Irsku je to kolem 40 %. Každý třetí manažer v ČR uvádí, že v rámci politiky jeho firmy mají zaměstnanci zakázaný přístup na stránky sociálních a profesních sítí, ve 40 % případů je naopak mohou využívat bez omezení.

Většina dotázaných manažerů (78 %) uvádí, že i v současné době dává při hledání vhodného kandidáta na danou pracovní pozici stále přednost klasickému životopisu, případně doplněnému o motivační dopis, před osobním profilem v rámci sociálních a profesních sítí. „I když je využití sociálních a profesních sítí v zahraničí progresivnější, v oblasti náboru je situace srovnatelná. Klasickému CV dávají přednost manažeři ve všech sledovaných zemích,“ doplňuje Křížek.

Pokud jde o pracovní rozhodnutí, informacemi a komentáři ze sociálních a profesních sítí, jako je např. Facebook, Twitter nebo LinkedIn, se nechá ovlivnit pouze 18 % manažerů v České republice. V ostatních sledovaných zemích je vliv sociálních médií na rozhodování markantnější, v Nizozemí uvádí aktivní přístup více než 60 % manažerů, v Itálii, Španělsku nebo Německu zhruba 40 %. Téměř 20 % dotázaných vidí největší benefit sociálních a profesních sítí v podpoře komunikace, spolupráce a profesním rozvoji zaměstnanců, 17 % manažerů v ČR vnímá jejich přínos v oblasti náboru nových talentů.

Na otázky týkající se pracovního trhu odpovídalo přes 2 800 manažerů/ek, z toho více než 200 v ČR. Další země zastoupené v průzkumu jsou: Rakousko, Belgie, Brazílie, Dubaj, Francie, Německo, Irsko, Itálie, Lucembursko, Španělsko, Švýcarsko a Nizozemí.











Komentáře