Radikální zjednodušení práce v privátních i veřejných cloudech slibuje novinka od VMwaru

Horizon App Manager, správcovskou službu pro přístup ke cloudovým aplikacím, představila společnost VMware. Funguje jako servisní terminál, který rozšiřuje stávající identitu uživatele například v systémech Microsoft Active Directory nebo jiných adresářových řešeních na veřejné cloudové aplikace třetích stran, jako jsou Box.net, BroadVision, Google, Salesforce.com, WebEx nebo Workday.


Tím se podle výrobce značně zjednodušuje správa přístupových údajů pro vícenásobný přístup, který si vyžaduje rostoucí množství cloudových aplikací, které se dnes běžně ve firmách používají.

Zjednodušení je přínosné jak pro IT oddělení, tak pro uživatele, neboť sdružuje jednotlivá úložiště identit do jedné firemní identity, která dokáže zabezpečit uživatelský přístup napříč privátními a veřejnými cloudy. Kromě toho nabízí VMware Horizon App Manager otevřenou, uživatelsky zaměřenou platformu pro přístup ke cloudovým aplikacím v jednom aplikačním portálu, který je přístupný z velkého spektra zařízení koncových uživatelů.

Připravované verze  zprostředkují uživatelům přístup k různým druhům aplikací, virtuálním plochám Windows a datovým zdrojům a zároveň zajistí firmami požadované zabezpečení a kontrolu. Výsledkem má být jednoduché a pohodlné uživatelské prostředí při přístupu k pracovním zdrojům v rámci privátního a veřejného cloudu pomocí jakéhokoli zařízení, které si uživatel zvolí.

„Mobilní a cloudová éra si žádá, že přístup k aplikacím uvnitř i za hranicemi firewallu musí mít každé zařízení na jakémkoli místě, a přináší tak zásadní nové problémy pro klasický model zabezpečení a správy v rámci firmy,“ konstatuje Brian Byun, viceprezident a generální ředitel pro cloudové aplikace VMware. „VMware Horizon App Manager řeší tyto výzvy tak, že zavádí správu identity koncového uživatele a aplikací jako cloudovou službu, a umožňuje tak počítačovým odborníkům i uživatelům snadno si osvojit novou metodu práce.“

 

Vlastnosti novinky podle výrobce:

  • Uživatelé získávají prostřednictvím jednorázového přihlášení (single sign-on, SSO) snadný přístup ke svým cloudovým aplikacím na aplikačním portálu, který vypadá jako jakási „výkladní skříň“. Portál produktu Horizon nabízí kompaktní uživatelské prostředí, z něhož může uživatel pomocí široké škály zařízení otevírat své pracovní a osobní aplikace. Uživatelský portál navíc poskytuje možnost vlastní správy aplikací.
  • Produkt umožňuje správcům IT řídit práva a přístup téměř ke všem cloudovým aplikacím díky centralizovanému seznamu aplikací. Přístup uživatelů řídí IT odborníci pomocí správy podle striktních pravidel, která poskytuje údaje o využití aplikací v reálném čase, čímž umožňuje lepší přehled o provozu a lepší správu licencí.
  • Novinka dále rozšiřuje a sdružuje stávající identitovou infrastrukturu instalovanou ve firmě a na rozdíl od jiných řešení nevyžaduje po firmě či organizaci provedení dodatečné kapitálové investice do komplexního a drahého počítačového zařízení.
  • Podpora více platforem/více zařízení – produkt umožňuje uživatelům přístup k jejich aplikacím prostřednictvím téměř všech významných internetových prohlížečů, např. Internet Explorer 7 +, Firefox 3.5 + a Safari 5, a podporuje tak široké spektrum mobilních zařízení a počítačových platforem.
  • Terminál cloudových identit – Enterprise Connector představuje pružný nástroj pro synchronizaci adresářů ve firmě a bezpečnou autentizaci, který rozšiřuje Microsoft AD a jiné adresáře identit do terminálu Horizon Cloud Identity Hub.
  • Bezpečná autentizace podle standardů – produkt používá autentizaci pomocí Security Assertion Markup Language (SAML) a Open Authentication (Oauth) v souladu se standardy a nabízí multifaktorovou autentizaci včetně prvků od RSA.  U nefederované autentizace (starších webových aplikací) poskytuje skladování identit na základě rozděleného klíče v zabezpečeném skladu identit VMware Horizon.
  • Správa aplikací – řešení umožňuje správcům IT přidělovat práva a automaticky spravovat účty pro rostoucí množství cloudových aplikací, které mají API připraveny na jejich správu – např. Box.net, Google, Salesforce.com, SlideRocket, VMware Zimbra, WebEx a jiné.
  • Přístup a reportování podle rolí – Správci mohou rychle umožnit přístup k aplikacím podle uživatele, skupiny a/nebo role a mohou stanovit, které osoby ve firmě dohlíží na různé aplikace. Zjednodušuje zabezpečení související s přístupem k aplikacím – přičemž správa podle přísných pravidel poskytuje robustní reportování aktivity uživatelů.










Komentáře