Telefónica O2 ČR: pokles obratu v pevném i mobilním segmentu, ADSL stouplo téměř o pětinu

Hospodářské výsledky společnosti Telefónica O2 Czech Republic, v nichž je zahrnuto i hospodaření Telefónica O2 Slovakia, Telefónica O2 Business Solutions a dalších menších dceřiných společností, ukazují, že obrat firmy klesl o více než 7 % na 60 miliard korun, přičemž čistý zisk stagnoval ve výši zhruba 12 miliard Kč.


Představenstvo společnosti také schválilo návrh na výplatu dividendy ve výši 40 Kč na akcii, který bude předložen valné hromadě.

Nejvíce byl pokles výnosů podle vedení firmy zhoršeným makroekonomickým prostředím, nižšími výnosy z univerzální služby a snížením mobilních terminačních poplatků.

Obrat z podnikání v segmentu pevných linek klesly v roce 2009 meziročně o 9,9 % na necelých 27 miliard Kč. Bez zahrnutí vlivu univerzální služby by výnosy z podnikání v segmentu pevných linek v roce 2009 klesly o 7,1 %.

Celkový počet pevných linek poklesl meziročně o 6,5 % na 1 771 tisíc na konci roku 2009. Hlasový provoz generovaný v síti pevných linek klesl v roce 2009 meziročně o 13,6 % na 2 002 milionů minut díky pokračujícímu poklesu pevných telefonních linek a nahrazování fixního hlasového provozu provozem mobilním.

Počet maloobchodních přípojek ADSL dosáhl na konci roku 2009 výše 677 tisíc, meziročně o 17 % více. Počet zákazníků služby O2 TV dosáhl na konci roku 2009 výše 138 tisíc, meziročně o 20,2 % více.

Výnosy z podnikání mobilního segmentu v České republice se v roce 2009 snížily meziročně o 7,6 % na 31 021 mil. Kč. Naproti tomu výnosy na Slovensku v eurech pokračovaly v růstu, když v roce 2009 stouply meziročně o 57,7 %.

Průměrný měsíční výnos na zákazníka ARPU dosáhl v roce 2009 výše 514 Kč, což představuje meziroční pokles o 9,1 %, především díky optimalizaci spotřeby zákazníků a dále díky snížení mobilních terminačních poplatků. ARPU tarifních zákazníků dosáhl v roce 2009 výše 753 Kč, o 14,3 % méně než v roce 2008. Hlavním důvodem poklesu ARPU tarifních zákazníků byla pokračující migrace předplacených zákazníků na tarifní služby. ARPU zákazníků předplacených služeb klesl v roce 2009 meziročně o 12,1 % na 223 Kč.











Komentáře