Úniku citlivých dat lépe zabrání nejnovější sada od RSA

Vylepšení sady Data Loss Prevention (DLP) Suite oznámila firma RSA. Jde o integrovanou sadou produktů pro zabezpečení dat, jejíž účelem je identifikovat a monitorovat citlivá data a chránit je před ztrátou, únikem nebo zneužitím, a to jak v datových centrech, tak v síti a v klientských zařízeních.


Produkt ve verzi 8.0 obsahuje podle výrobce více než 70 nových funkcí pro prohledávání, řízení pracovních postupů, tvorbu sestav a přehledů a globální zpracování obsahu.

Nová sada je také obsahuje nativní prohledávání dat z aplikací Microsoft SharePoint a IBM Lotus Notes – právě v těchto dvou nejpoužívanějších produktech pro spolupráci se podle RSA často ukládají vysoce citlivé informace generované uživateli a data představující duševní vlastnictví. Produkt dokáže také prohledávat a značkovat databáze IBM DB2 a umožňuje tak vyhledat a ochránit podstatně větší množství dat.

Nejnovější vydání přináší rovněž vylepšené funkce pro čínštinu, japonštinu a korejštinu. Zpracování vícejazyčného obsahu a upozornění pro koncové uživatele v několika jazycích zákazníkům usnadňují nasazení, aniž by bylo nutné upravovat IT infrastrukturu. Analýza obsahu a podpora správy pro tyto jazyky uživatelům dovoluje bezpečně spolupracovat v celosvětovém měřítku.

DLP Suite 8.0 dále nabízí off-line ochranu koncových bodů pro provoz na webu a v sítích pro zasílání rychlých zpráv (IM) v případech, kdy uživatelé nejsou připojeni k podnikové síti. To organizacím umožňuje chránit citlivá data i v případech, kdy si zaměstnanci berou přenosné počítače s sebou domů a pracují na dálku, aniž by se přímo připojovali prostřednictvím podnikové sítě. Zmíněná ochrana díky upozorněním a zdůvodňování zapojuje do snižování rizik koncové uživatele a částečně tak ulehčuje práci správcům zabezpečení.

Další nové funkce organizacím dovolují efektivněji sdílet hodnotu povědomí o rizicích v oblasti DLP s klíčovými zainteresovanými účastníky. Sada je navržena tak, aby generovala zprávy o trendech a souhrnné sestavy podle oddělení, typu incidentu, jeho závažnosti a stavu a poté je automaticky odesílala příslušným zaměstnancům. Tyto sestavy mohou pomoci výrazně snížit časovou náročnost řešení bezpečnostních incidentů.











Komentáře