Určit emoce lidí a toho využít pro obchodní účely umožňuje novinka od IBM

Nová technologie, jako vůbec první cloudová služba svého druhu, je založena na snímací technologii 3D Facial Imaging, která analyzuje mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s dosud nevídanou přesností.


Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Prostřednictvím této vědecké analýzy mohou společnosti měřit reakce spotřebitelů na branding a komunikaci.

Řešení vzniká ve spolupráci IBM a poskytovatele softwarových řešení pro rozpoznávání emocí nViso. Cílem je přesně měřit emocionální reakce spotřebitelů na internetovou reklamu a média.

Například společnost, jež dodává balené spotřební zboží, by za použití softwaru společnosti nViso spolu s řešením IBM SmartCloud mohla lépe určit dopady potenciální reklamní kampaně a předvídat emoce, které by tato kampaň ve vztahu k dané značce vyvolala.

V rámci internetového průzkumu společnosti nViso sledují jeho účastníci reklamy před zapnutou webkamerou. Software nViso po vteřinách zaznamenává jejich okamžité reakce. Nasnímané reakce jsou následně anonymně seřazeny a vyhodnoceny ve vztahu k jedné ze sedmi základních emocí. Výsledky analýzy je pak možné porovnat s reakcemi na konkurenční kampaně nebo roztřídit podle demografických ukazatelů jako je věk nebo pohlaví.

Tradiční forma výzkumu emocí spotřebitelů spoléhá na schopnost respondentů zapamatovat si a popsat jemné emocionální reakce. To je ovšem při současné nasycenosti médií čím dál obtížnější. Díky řešení společností nViso a IBM budou nyní firmy prý moci rychle posoudit, jaký účinek mají na zákazníky jejich značky a reklamní kampaně.











Komentáře