VoIP ústřednu uvádí Kerio – vychází z open source řešení Asterisk a je dostupná i jako virtuální stroj

Operator, systém pobočkové ústředny pro IP telefonii určený pro malé a středně velké organizace, uvedla na trh společnost Kerio Technologies. Hardwarové zařízení (serverový software nainstalovaný na optimalizovaném proprietárním hardwaru) podle výrobce stačí připojit do sítě, což maximálně zjednodušuje jeho integraci do stávající infrastruktury.


Novinka je založena na open source komunikačním serveru Asterisk. Automatická konfigurace telefonů Cisco, Linksys či Snom umožňuje připojování nových telefonů bez nutnosti zásahu správce. Pro připojení k veřejné telefonní síti lze využít linky SIP a/nebo linky E1/EuroISDN. Speciální podpora pro více linek do veřejné sítě umožňuje úsporu nákladů a případně snadnou výměnu stávající telefonní ústředny za Operatora.

Webové uživatelské rozhraní MyPhone umožňuje koncovým uživatelům snadný přístup k jejich hlasovým schránkám a nastavení telefonu, aniž by museli být fyzicky přítomni ve své kanceláři.

Operator je k dispozici ve formě softwarového zařízení založeného na speciálním optimalizovaném a zabezpečeném operačním systému, a také ve formě virtuálního zařízení pro VMware, které umožňuje okamžité nasazení do virtuální infrastruktury nebo testování produktu na běžném PC.

V České republice, Německu, Velké Británii a Spojených státech jsou rovněž nabízeny dva modely hardwarového zařízení Operator Box. Základní stolní model 1210 dokáže zpracovat až 40 současných hovorů, serverové provedení 3210 obslouží až 150 současných hovorů a navíc může být na objednávku vybaven rozšiřující ISDN kartou Digium TE122 T1/E1 nebo EuroISDN kartou Digium B410.

Softwarový Operator se prodává za 12 000 Kč za serverovou licenci pro 5 uživatelů, Operator Box 1210 s licencí pro 20 uživatelů za cenu 39 400 Kč a Kerio Operator Box 3210 s licencí pro 40 uživatelů za cenu 59 200 Kč. Licence pro další uživatele lze dokoupit za 480 Kč/1 uživatele.











Komentáře