Analytici: iPad Mini si oblíbí zaměstnanci i správci IT

24. 10. 2012

Sdílet

 Autor: © Apple
Podle názoru některých analytiků by se iPad Mini mohl výrazně prosadit v pracovním prostředí. Velikost, cena a podpora stávajících aplikaci pro iPady je důležitá jak pro zaměstnance, tak pro správce IT.

Analytici předpovídají iPadu Mini zářnou budoucnost. Nový tablet s úhlopříčkou 7,9 palce a stejným rozlišením jako iPad 2 podle nich bude velkým hitem jak v podnikovém, tak zákaznickém sektoru.

Základní model s podporou Wi-Fi (bez mobilních sítí) a úložným prostorem 16 GB se díky ceně 329 dolarů (přes 6,5 tisíce korun) stane cenově dostupnou alternativou pro zaměstnance, kteří chtějí pracovat na vlastním zařízení (BYOD), ale nemohou si dovolit podstatně dražší „velký“ iPad. Cena je sice oproti srovnatelně velkým tabletům s Androidem jako Google Nexus nebo Amazon Kindle Fire HD o polovinu vyšší, pro malý iPad ovšem hovoří podpora aplikací vyvinutých pro předchozí verze iPadu.

Přístroj je navržen tak, aby se dal držet – a v některých případech i ovládat – jednou rukou. Umožňuje to tloušťka 7,2 mm, hmotnost 308 gramů a úzký rámeček kolem displeje, díky kterému jsou celkové rozměry 200x134,7 mm, tedy jen o něco málo víc než sešit formátu A5.

iPadyAnalytik Frank Gillett z agentury Forrester prohlásil, že iPad Mini „bude velkým hitem“ na pracovišti. „Cena hraje velkou roli.“ Gillett napsal, že menší a lehčí iPad „nabízí spoustu nových podnikových využití, zejména ženskou polovinou populace.“

Ostatní analytici také upozorňují na fakt, že menší tablety s úhlopříčkou kolem 7 palců jsou mezi ženami velmi populární, o čemž například svědčí obliba tabletů určených pro čtení knih, které nabízejí společnosti Amazon a Barnes and Noble. Tento přístroj se obvykle ještě vejde do dámské kabelky, kterou ani příliš nezatíží. Muži je zase s oblibou ukrývají v některé z větších kapes.

Jack Gold, analytik z agentury J. Gold Associates, také míní, že menší iPad si oblíbí zejména zaměstnanci. „Mnoho pracovníků dá přednost menším rozměrům a společnosti ocení nižší cenu.“ Protože podporuje všechny stávající aplikace pro iPady, „společnosti mohou dát koncovým uživatelům na vybranou – a koncoví uživatelé možnost výběru jednoznačně vítají,“ konstatoval Gold. Podle něj mají tablety Apple „v podnikovém prostředí velký náskok“ díky rozšíření a popularitě většího iPadu. Tablety s Androidem i Windows mají stále co dohánět.

Generální ředitel Applu na tiskové konferenci informoval o tom, že jeho společnost již prodala 100 milionu iPadů za 2,5 roku od uvedení první generace a že 90 % veškerého procházení webu z tabletů pochází právě od přístrojů s jablkem ve znaku.

„Apple nyní trhu s tablety dominuje. Pokud bylo pro konkurenci doposud obtížné prosadit se, nyní to bude mít ještě obtížnější,“ míní Julien Blin, analytik z agentury Infonetics. „Mnoha zákazníkům nebude vadit rozdíl 130 dolarů v ceně ve srovnání s obdobnými konkurenčními tablety,“ dodal. Blin předpovídá, že cena iPadu Mini by mohla do příštího podzimu klesnout na hranici 200 dolarů.

Podle Carolina Milanesiové, analytičky z agentury Gartner, nebude iPad Mini v pracovním prostředí vnímán jako výkonný pracovní nástroj, ale spíše jako výkonný doplněk pro uživatele notebooků MacBook a MacBook Air. „Malý iPad bude vhodným doplňkem pro Air a možná i pro ty, kteří budou používat podnikové tablety s Windows,“ domnívá se Milanesiová. První tablety s Windows 8 nebo Windows RT budou uvedeny ve čtvrtek večer.