Analýza: Průměrný věk uživatelů sociálních sítí roste

Podle nové studie společnosti Forrester Research by se firmy ve svých kampaních na sociálních sítích, jako jsou Facebook či Twitter, měly zaměřit především na skupinu třicátníků a starších.


Zpráva společnosti Forrester tak, zdá se, potvrzuje zjištění agentury comScore ze začátku tohoto roku, podle které se komunity sociálních sítí výrazně rozrůstají o uživatele středního věku.

Zatímco lidé ve věku do dvaceti let byli prvními, kteří si osvojili každodenní používání sociálních sítí, již dávno nejsou tak dominantní skupinou uživatelů. Takový je alespoň závěr zprávy “Široké rozpětí sociálních sítí“ od analytika společnosti Forrester, Seana Corcorana. Zpráva je založena na průzkumu provedeném letos v květnu na vzorku 4455 lidí ve věku mezi 18 a 88 let.

„Velké množství nových uživatelů sociálních sítí je starších 34 let“ uvádí ve zprávě Corcoran. Ve srovnání s loňským rokem pak uživatelé nad 34 let zvýšili své zapojení do sociálních sítí o více než 60 procent. „Nyní je více než polovina dospělých ve věku 35 až 44 let zaregistrována v některé ze sociálních sítí“ napsal Corcoran.

Studie dále ukázala, že lidé mezi 40. až 50. rokem věku ve svém zapojení do sociálních sítí stále zaostávají, nicméně jejich podíl se již také zvyšuje. Navíc se podle Corcorana do procesu dokonce zapojují i lidé nad 55 let.

„Sedmdesát procent internetových uživatelů starších 55 let uvedlo, že některý ze sociálních nástrojů využije alespoň jednou za měsíc. 26 procent pak používá sociální sítě a 12 procent vytváří i sociální obsah“ napsal. „V důsledku toho nyní sociální aplikace zaměřené na starší uživatele mají šanci získat velký počet nových uživatelů.“

Podle Corcorana má s tak velkým počtem dospělých uživatelů pro firmy smyl vytvářet mediální a reklamní kampaně zaměřené právě na tuto skupinu. Jejich podíl v oblasti sociálních sítí navíc stále roste.











Komentáře