Hlavní navigace

Deset spotřebitelských trendů na rok 2018

13. 12. 2017

Sdílet

 Autor: Fotolia © bloomua
Ericsson ConsumerLab představil sedmé vydání zprávy o trendech s názvem Deset nejzajímavějších spotřebitelských trendů na rok 2018 a další roky. Zkoumá v ní budoucnost z pohledu tzv. early adopters, tedy uživatelů, kteří se jako první zajímají o nové technologie.

Zpráva poukazuje na změnu paradigmat, protože spotřebitelé očekávají, že digitální technologie budou stále více fungovat v souladu s lidskými potřebami. Kromě hlasu a dotyku se při komunikaci uživatelů s elektronickými zařízeními bude využívat řeč těla, výraz tváře i intonace hlasu, což ulehčí adaptaci na neustále se zrychlující tempo technologických změn.

Mezi 10 nejzajímavějších spotřebitelských trendů pro rok 2018 a další roky se podle společnosti Ericsson řadí:

 

  1. Naše tělo je uživatelské rozhraní: Více jak polovina současných uživatelů inteligentních hlasových asistentů věří, že na komunikaci se zařízeními budeme více používat řeč těla, výraz tváře, intonaci a dotyk tak, jako by zařízení byli lidé. Přibližně dva ze tří uživatelů se domnívají, že se tak stane již v průběhu tří let.
  2. Augmented Hearing (rozšířený sluch): Až 63 procenta spotřebitelů by uvítala sluchátka, která by překládala poslouchaný obsah v reálném čase. 52 procenta uživatelů by pak ráda eliminovala pomocí sluchátek chrápání člena rodiny.     
  3. Věční nováčkové: 30 procent uživatelů tvrdí, že nové technologie jim znemožňují udržet si svoje znalosti a dovednosti aktuální. Tento vývoj z nás ale na druhou stranu dělá okamžité odborníky. 46 procent dotázaných tvrdí, že internet jim sice umožnuje učit se, ale zároveň dodávají, že nově nabyté schopnosti a znalosti zapomínají rychleji, než tomu bylo v minulosti.
  4. Obsah na sociálních sítích: Sociální média jsou zaplavena obsahem z tradičních médií. Polovina spotřebitelů uvádí, že AI by mohla sloužit i pro kontrolu informací uveřejňovaných na sociálních sítích.
  5. Inteligentní reklama: Reklamy se mohou stát příliš inteligentními. Více jak polovina uživatelů AR/VR si myslí, že reklamy se stanou natolik realistickými, že nahradí samotné produkty.
  6. Nadpřirozená komunikace: 50 procent dotázaných je přesvědčeno, že neschopnost rozlišit mezi člověkem a strojem je děsivá. Až 40 procent respondentů by vyděsil chytrý telefon, který by reagoval na jejich náladu.
  7. Společnost volného času: 32 procent studentů a pracujících si myslí, že na to, aby vedli spokojený život, nepotřebují pracovat. 40 procent dotázaných uvedlo, že by uvítalo robota, který by pracoval za ně a poskytnul jim tak více volného času.
  8. Vstupte do fotografie: Představte si, že budete moci vstoupit do fotografie a opakovaně prožít vzpomínku. Tři ze čtyř dotázaných se domnívají, že už za pět let budou používat virtuální realitu na procházky po fotografiích pořízených chytrým telefonem.
  9. Nad střechami města: Městské ulice mohou být zablokované dopravou, ale obloha zůstane volná. Až 39 procent dotázaných si myslí, že jejich město potřebuje dopravní síť pro drony a létající dopravní prostředky. Ale současně stejný počet dotázaných se obává, že jim dron spadne na hlavu.
  10. Budoucnost na nabíječce: Připojený svět bude vyžadovat mobilní nabíjení. Více jak 80 procent dotázaných se domnívá, že už za pět let budeme mít velkokapacitní baterie, které skoncují s obavami z vybitého mobilního zařízení.

 

Michael Björn, vedoucí oddělení výzkumu v společnosti Ericsson ConsumerLab, komentuje: „Vstupujeme do budoucnosti, ve které nebudou mít zařízení tlačítka a přepínače, a ani je nebude nutné ovládat prostřednictvím mobilního telefonu. Ve skutečnosti se bude pravděpodobně jednat o potřebnou změnu, protože pro uživatele je náročné učit se nová uživatelská rozhraní zvlášť pro každé zařízení, které se připojuje do světa internetu věcí.“

„Dnes musí uživatel znát všechny mnohdy komplikované podrobnosti o fungování zařízení, které chce používat. V budoucnosti by mohla naopak tato zařízení poznat vás. Aby se tato vize mohla stát realitou, zařízení budou muset být schopná přenášet složitá data týkající se interakce s lidmi do cloudu, kde budou data zpracována, a intuitivně reagovat v řádu milisekund, čímž se zvyšují požadavky na připojení nové generace.“

příloha_ovladnete_sva_data

Prognózy ve zprávě 10 nejzajímavějších spotřebitelských trendů pro rok 2018 a další roky jsou založeny na globálních výzkumných aktivitách společnosti Ericsson ConsumerLab za posledních 22 let a čerpají z údajů zjištěných v online průzkumu pokročilých uživatelů internetu v 10 významných městech světa, který se uskutečnil v říjnu 2017.

Studie vychází z názorů 30 milionů občanů, přičemž jejich profil prvních uživatelů inovativních řešení je předurčuje být důležitými při zkoumání a pochopení budoucích trendů.

Byl pro vás článek přínosný?