Hlavní navigace

Google vidí budoucnost v cloudových aplikacích pro firmy

24. 7. 2012

Sdílet

 Autor: © chagin - Fotolia.com
Společnost Google se začala více věnovat aplikace založené na cloudových řešeních, ale nikoli pro malé podniky, ale jako zásadní hnací sílu růstu pro podniky velké. To vše navzdory konkurenci firmy Microsoft.

Firma, kterou znají lidé po celém světě kvůli nejpoužívanějšímu vyhledávači, se snaží posílit směr podnikání založený na svých cloudových aplikacích. V tomto oboru se totiž točí nesmírné množství peněz, protože ze strany velkých firem existuje o tyto produkty evidentní zájem. Google by si rád z tohoto pomyslného koláče ukrojil.

Manažeři firmy již nalezli s úspěchem své zákazníky ve Spojených státech – konkrétně v Pittsburghu a Virginii, ale tyto se zatím nestaly hlavní hnací silou podnikání firmy. Šéf obchodní sekce Googlu Nikesh Arora si ale myslí, že se to brzy změní.

„Přiznejme si, kde všude jsme už na podniky výrazně napojeni. Domnívám se, že se stalo zřejmým, že máme v podnikání malá, ale znatelně rostoucí odvětví, která se v budoucnosti stanou pro naši společnost významnými,“ řekl Arora při jedné z oficiálních příležitostí, na které firma prezentovala své hospodářské výsledky.

Analytik společnosti Technology Business Research Ezra Gottheil k tématu řekl: „Myslím si, že obchodování s velkými podniky v oblasti aplikací je pro Google obrovská příležitost. Nová sada Microsoft Office 365 sice postavila Googlu citelné překážky, ale dosud je příliš drahá. Některé firmy si budou chtít dát od Microsoftu jednoduše pauzu.“

Brad Shimmin, další expert, tentokrát z týmu analytiků sdružených pod značkou CurrentAnalysis, konstatoval, že firmě Google si daří velmi dobře a že dokonce ani necítí velký tlak od konkurenčního Microsoftu. Ten nedávno oznámil příchod nových Office 365, které jsou založeny také na cloudovém řešení. „Microsoft si je velmi dobře vědom, že Google již položil základní kameny,“ řekl.

Melissa Websterová, která pracuje jako expertka v agentuře IDC, zase mluví o tom, že Google na Microsoft v tomto ohledu útočí už několik let. „Z tohoto pohledu je Google v tomto konkurenčním boji horkým favoritem. Tím si do značné míry dělá Google z Microsoftu nepřítele v několika klíčových oblastech. A pokud někdo útočí na existující klíčové odvětví, které si zavedený konkurent musí za každou cenu bránit, je to útok, který trhu prospěje,“ uzavřela Websterová.

Byl pro vás článek přínosný?