iPad není nepřekonatelný, říkají analytici

17. 4. 2010

Sdílet

Popularita tabletu iPad prudce roste a pro konkurenční společnosti s plány na podobný produkt bude velmi těžké jej překonat. Přesto tu podle analytiků určitá šance existuje.

Nečekaný úspěch iPadu od Applu nenechává chladnými jiné společnosti, které již informovali o plánech na vývoj vlastního tabletu. Kromě firem Hewlett-Packard, Dell či Nokia mezi ně patří i Google. Ten překvapil svým nedávným prohlášením, když uvedl, že pro svůj tablet počítá s operačním systémem Android. Původně se přitom očekávalo, že sáhne po OS Chrome. Více v článku Chystaný tablet Googlu bude využívat OS Android.

Prosadit svůj produkt však bude pro všechny společnosti velmi těžké. Podle Roba Enderleho, analytika Enderle Group, budou muset přijít především s dokonalým marketingem. Laťku totiž Apple nasadil hodně vysoko. Zároveň s tím však dodává, že iPad jistě není nepřekonatelný. "Trh nebude zralý ještě několik let a do té doby se situace může výrazně změnit," říká Enderle.

Dan Olds, analytik The Gabriel Consulting Group, pak potencionálním konkurentům iPadu doporučuje, aby se u svých přístrojů zaměřili především na nabídku spolehlivějších a obsáhlejších funkcí. Podle Oldse jsou tablety spíše jakýmsi doplňkem k desktopům a notebookům. Nenahrazují však prý žádnou jinou platformu - musí proto být velmi flexibilní a důležité je i správné nastavení cenové hladiny.

Jak Olds, tak i Enderle se shodují na tom, že největší šanci na úspěch (z potencionálních konkurentů iPadu) má Google. V jeho prospěch hovoří například vlastnictví velkého množství online dostupného knižního obsahu. Takové zařízení by podle Oldse mohlo odlákat zákazníky i čtečkám Amazon Kindle a Sony Reader, nejen iPadu. Google navíc může přinést velké množství inovací. Má vlastní operační systém a mnoho aplikací, které lze do tabletu integrovat. Pak už bude záležet jen na ceně.