iPhone ztratil náskok ve spokojenosti zákazníků

Zákazníci jsou oproti minulému roku méně spokojeni se smartphony od společnosti Apple. Spokojenost s telefony od Motoroly a Samsungu podle průzkumu naopak vzrostla.

iPhone ztratil náskok ve spokojenosti zákazníků


Podle indexu spokojenosti amerických zákazníků (ACSI), zůstává iPhone stále na vrcholu, a to s hodnocením 81 bodů. Náskok Applu však oproti minulým rokům o dva body klesl. Hodnocení telefonů od konkurenčních společností naopak vzrostlo.

Nejvíce si oproti předchozímu roku polepšila společnost Samsung, její hodnocení se zvýšilo o pět bodů, na 76. To je nárůst o 7 %. Hodnocení Motoroly se zlepšilo o 5,5 % a podle indexu spokojenosti má nyní 77 bodů. Společnosti Nokia se přiblížila s nárůstem o 1,3 % k 70 bodům. Naopak výrobci HTC a LG si v žebříčku pohoršili. Spokojenost s HTC klesla o 4 % a LG ztratilo 5 %.

V roce 2012 měl Apple před svým konkurentem náskok o osm bodů, nyní má Apple před Motorolou pouze čtyřbodový náskok. Důvod, proč by tomu tak mohlo být, vysvětlil ředitel ACSI David VanAmburg. „I když se iPhone 5 prodává dobře, celkovou spokojenost zákazníků nijak neposílil,“ napsal VanAmburg ve zprávě, která průzkum doplňuje. Oproti tomu chytré telefony Samsung Galaxy S3 i S4 se setkaly s velkým nadšením a po jejich představení hodnocení společnosti výrazně stouplo. Podle většiny analytiků je Samsung pro Apple jedinou vážnou konkurencí.

Podle společnosti IDC během prvního čtvrtletí Samsung dodal 71 milionů smartphonů, Apple pouhých 37 milionů. Podíl Applu na trhu se zmenšil o 17,3 %, což je oproti stejnému období v roce 2012 pokles o 23 %. Podíl Samsungu naopak vzrostl z 28,8 % na 32,7 %.

Hodnocení ACSI je k dispozici na webu organizace (anglicky).

Úvodní foto: © Minerva Studio - Fotolia.com










Komentáře