Hlavní navigace

Microsoft má se Surface Mini ještě šanci

9. 5. 2014

Sdílet

 Autor: © Microsoft
Microsoft podle analytiků nejspíše ještě v tomto měsíci představí nový tablet s názvem Surface Mini. Nebude to však již příliš pozdě?

Podle zpráv několika známých technologických portálů Microsoft 20. května v New York City představí svůj tablet Surface s menším displejem a označením Surface Mini. Experti očekávají, že zařízení bude opatřeno 8palcovým displejem, stylusem a marketingově bude propagováno jako digitální poznámkový blok.

Menší tablety podle Jiteshe Ubraniho z analytické společnosti IDC budou v následujících pěti letech tvořit většinu všech prodaných tabletů, avšak budou čelit stále větší konkurenci ze strany velkých chytrých telefonů. Zákazníci, kteří si koupí větší smartphone – s displejem o úhlopříčce 5 palců a více – si pravděpodobně již nekoupí sedmi či osmipalcový tablet.

Microsoft vstoupí na trh s osmi či méně palcovými tablety znatelně později než konkurence. Samsung začal prodávat Galaxy Tab před více než třemi a půl lety a Apple přišel s iPadem Mini před osmnácti měsíci. Následně se s malými tablety „roztrhl pytel“. Podle analytiků však Surface Mini může zákazníky i tak zaujmout. „Je důležité mít v nabídce něco s menším displejem,“ řekl Ubrani. „Cena je klíčovým faktorem pro většinu zákazníků a menší tablety jsou jednoduše levnější.“

„Z dat, která máme k dispozici, je zřejmé, že si zákazníci vybírají menší tablety tehdy, když jsou levnější,“ dodává vedoucí výzkumu ve společnosti Kantar Worldpanel ComTech Carolina Milanesiová. „Používají je na sledování obsahu a jsou ochotni je více sdílet s rodinnými příslušníky.“ Jak nízko s cenou Microsoft půjde, zatím není jisté (společnost pravděpodobně zveřejní ceny na události v New Yorku), avšak jelikož je Surface brán jako prémiové zařízení a Microsoft musí na svém hardwaru vydělávat, někteří experti jsou ohledně toho, zda bude Surface Mini s ostatními malými tablety konkurenceschopný, skeptičtí.

„Myslím si, že Surface Mini se bude prodávat za 249 – 299 dolarů,“ říká Sameer Singh, nezávislý analytik webové stránky Tech-Thoughts, která se specializuje na mobilní technologie. „Nemyslím si, že si Microsoft může dovolit konkurovat cenou low-endovým androidovým tabletům.“ První generace iPadu Mini se prodává za 299 dolarů, což je značně více, než high-endové androidové tablety se sedmi- či osmipalcovými displeji.

příloha_ovladnete_sva_data

Microsoft však bude chtít Surface Mini prodávat ne jako tablet určený ke sledování obsahu, ale jako digitální poznámkový blok. A zde má jednu výhodu – své kancelářské aplikace. „Od iPadu Mini a tabletu Nexus 7 se bude lišit stylusem,“ říká Ubrani. „A načasování je skvělé, jelikož rodiče budou dětem o prázdninách kupovat nové věci do školy.“ Analytici se však víceméně shodují na tom, že Surface Mini se nestane masovou záležitostí, ale bude spíše věcí pro nadšence.

 

Byl pro vás článek přínosný?