Názor: Na linkbuilding musíte od lesa

Linkbuilding neboli získávání zpětných odkazů vedoucích na váš web je prý mrtvý. Podle některých guru, specialistů a šamanů přes internet je mrtvý dokonce už celá dlouhá léta a je jen odpornou páchnoucí mrtvolou, nelichotivou skvrnou kazící pověst jejich vznešené profese. A odkaz by od vás nechtěli, ani pokud píšete pro New York Times.

Názor: Na linkbuilding musíte od lesa


No, dobře, možná zase jednou trochu přeháním a nelze popřít, že negativní pohled na toto odvětví SEO je v mnoha případech vlastně i oprávněný.

Získávání zpětných odkazů má různé podoby a mezi jiné se počítá i sprostý spam, se kterým se každý z nás, kdo pročítá každou diskuzi, na kterou narazí, určitě setkal. Tuto formu linkbuildingu si v poslední době oblíbili anglicky mluvící blogeři, možná už jste také narazili u českého článku příspěvek znění „very helpful article!!! Plz visit my blog!“ (Velmi užitečný článek!!! Navštivte prosím můj blog!), a podobnou formu nesmyslného spamu čas od času používají i e-shopy nebo dokonce i některé firmy IT. Jediné, čeho tím dosáhnou, je však maximálně špatné jméno mezi potenciálními zákazníky. A pokud někdo mluví o tomto druhy linkbuildingu, společně s bezhlavou registrací do každého katalogu, který naleznu, jako o smradlavé mrtvole, které se ne a ne chtít do hrobu, má pravdu. Rozhodně to však zevšeobecňovat na celé budování zpětných odkazů jako takové.

Zkrátka a dobře, pokud chcete na tom internetu něco vydělat, pokud chcete, aby se o vás vědělo, a při tom na vás nikdo neodkazuje, můžete si o úspěchu nechat leda zdát. Budujte kvalitní obsah a oni na vás budou lidé odkazovat sami, říká se. Jenže ani pokud stvoříte obsah, za který by se ani David Ogilvy nestyděl, sám se do světa nerozšíří. Sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná... všichni to přísloví známe a všichni také víme, že zhusta nefunguje. Rozhodně ne na internetu.

Aby se váš úžasný obsah šířil, potřebujete znát ty správné lidi, potřebujete být trochu odvážní, někdo by možná řekl vlezlí, a svůj obsah lidem ukázat. Hlavně těm, kteří ve vašem oboru něco znamenají. Šířit povědomí o svém jménu a své značce, ať už na sociálních sítích, nebo prostřednictvím kvalitních odkazů získaných především díky těm správným kontaktům v oboru.

Takže, závěrem bych všem těm, kteří mají o linkbuildingu pochybnosti ráda vzkázala, že tahle „mrtvola“ tu s námi ještě nějaký čas zůstane. A také – přestaňte si plést linkbuilding se spamem.


Markéta Gajdošová

Markéta Gajdošová

Autorka se zajímá o teorii IT i všech příbuzných oborů. Zaměřuje se na nejnovější technologie a snaží se je také využívat.

Úvodní foto: © HaywireMedia - Fotolia.com










Komentáře