Negativní přijetí Windows 10 na sociálních sítích

Problémy s upgradem, přednastavený prohlížeč Edge a další špatně přijatá rozhodnutí kazí nejnovějšímu operačnímu systému Microsoft Windows 10 pověst.

Negativní přijetí Windows 10 na sociálních sítích


O Windows 10 už lidé na sociálních sítích nemluví tak hezky jako minulý týden, kdy je Microsoft zpřístupnil pro veřejnost. Alespoň to vyplývá z dat, které vydalo Adobe.

Její platforma Social, která sbírá a analyzuje dění na blozích, Instagramu, Redditu, Twitteru a dalších, zaznamenala, že od vydání se veřejný obraz operačního systému zhoršuje. Adobe zmínky o něm rozřazuje do kategorií jako obdiv, vztek, znechucení, smutek či překvapení. A nyní, po necelém týdnu, je zmínek, které lze zařadit do pozitivních kategorií už pouze 40 %.

Adobe to přičítá několika faktorům, jmenovitě známým bugům a chybám, problémům s upgradem a pro některé uživatele až příliš ostré reklamní kampani Microsoftu, jež tlačí zákazníky, aby na nový systém přešli. Známé bugy Windows 10 mají nyní na sociálních sítích přes 11 tisíc zmínek denně. Před uvedením systému na trh to bylo 1 150.

Z čísel Adobe dále vyplynulo, že vyloženě negativně vyznívá celých 35 % zmínek o nových Windows. V den jejich vydání to bylo pro srovnání 29 %. Velkou část negativních emocí způsobily problémy mnoha uživatelů, jimž se nedařilo na upgradovat své starší systémy a vídali stále se opakující chybové hlášky.

Mnoha lidem se také nelíbí rozhodnutí Microsoftu přednastavit jako výchozí webový prohlížeč svůj Edge. Uživatelé, kteří o něj neměli zájem, tak museli při instalaci systému jeho instalaci ručně rušit, případně si později nainstalovat některý z konkurenčních prohlížečů. Na tuto praktiku Microsoftu si minulý týden postěžoval i šéf Mozzily Chris Beard. 

Úvodní foto: Microsoft










Komentáře