Prodej mobilů Samsung padá, naopak Apple a Xiaomi letí vzhůru

Apple díky úspěchu iPhonu 6 na americkém trhu zvýšil ve třetím čtvrtletí podíl na trhu se smartphony, zatímco jeho největší konkurent - jihokorejský Samsung - si výrazně pohoršil. Největší růst ve třetím čtvrtletí v prodeji mobilních telefonů zaznamenalo Xiaomi, a to o neuvěřitelných 336 procentních bodů.

Prodej mobilů Samsung padá, naopak Apple a Xiaomi letí vzhůru


Díky rekordním tržbám na rozvojových trzích a popularitě nového iPhonu 6 a 6 Plus celkové prodeje chytrých mobilních telefonů koncovým uživatelům během třetího čtvrtletí tohoto roku vzrostly o 20,3 % na 301 milionů kusů. Vyplývá to z nové studie s názvem Market Share: Devices, All Countries, 3Q14 Update, kterou vydala společnost Gartner.

Samsungu se i v uplynulém čtvrtletí příliš nedařilo. I když celkový trh rostl, tržby Samsungu se propadly o asi devět procent na 73,2 milionů kusů. Jihokorejská společnost se však i tak s 24,4% podílem na trhu stala největším prodejcem smartphonů. Vývojářský tým Samsungu byl podle odborníků příliš opatrný a Samsung kvůli tomu zaplatil vysokou cenu, jelikož zákazníci o vlajkovou loď Galaxy S5 nemají kvůli nedostatku inovativních funkcí příliš velký zájem. Vývojáři jsou nyní pod tlakem, aby vytvořili lepší produkty a obnovili celé portfolio.

Vydáním telefonu Galaxy Note 4 Edge se zakřiveným displejem Samsung ukázal, že se nebojí v high-endu vstoupit na novou půdu. Nedávné vydání telefonu Galaxy A3 s celokovovým tělem pak podle odborníků symbolizuje, že jihokorejci jsou schopni používat prémiové materiály i u levnějších zařízení.

Apple byl ve třetím čtvrtletí druhým největším výrobcem smartphonů s 12,7% podílem na trhu. Jeho tržby vzrostly o 26 procentních bodů na 38,2 milionů kusů, a to především díky úspěchu jeho iPhonu 6 a 6 Plus. Tyto dva smartphony byly ve Spojených státech tak populární, že díky díky nim celý tamní trh vzrostl o téměř 19 procentních bodů, uvedl Gartner.

Na čtvrtém místě se umístil Huawei, avšak jak dodává Gartner, tato společnost prodala pouze o necelý milion kusů telefonů více, než čtvrté Xiaomi a páté Lenovo. Tyto dvě firmy prodaly mezi 15 a 15,9 miliony kusy telefonů a měly tak 5% a 5,3% postavení na trhu. Největší růst ve třetím čtvrtletí zaznamenalo Xiaomi, a to o neuvěřitelných 336 procentních bodů. Jak uvádí Gartner, Xiaomi se dařilo především díky velké poptávce v Číně, kde je lídrem na trhu.

Aby mohly Xiaomi, Lenovo a Huawei udržet svůj růst, musejí podle analytiků prodávat více smartphonů mimo svůj domácí trh. Lenovo má mezinárodní prodeje usnadněny díky akvizici společnosti Motorola Mobility, kterou koupilo od Googlu. Xiaomi si počíná o něco opatrněji a rozsáhlou mezinárodní expanzi zatím neplánuje - společnost se chce kromě Číny soustředit především na Indii a Indonésii.

Všechny tři zmíněné společnosti budou moci v příštím růce růst především díky nabídce levných smartphonů s podporou LTE. Zatímco high-endový segment je pro všechny kromě Apple saturován, trh s levnějšími telefony má i nadále růst.

Během třetího čtvrtletí rozvojové trhy zaznamenaly v meziročním srovnání rekordní růst. Trhy ve Východní Evropě, na Středním Východě a v Africe podle Gartneru v meziročním srovnání vzrostly o téměř 50 procentních bodů. To hraje do karet čínským výrobcům, které nabízejí telefony výkonově velmi podobné high-endovým modelům, avšak za dostupnější ceny.

Díky nižším cenám komponentům nové generace budou tito výrobci podle Gartneru moci vyrábět smartphony s HD displeji a LTE konektivitou za méně než 200 dolarů.

Smartphony ve třetím čtvrtletí tvořily 66 % celkového trhu s mobilními telefony. Gartner odhaduje, že v roce 2018 budou 9 z 10 prodaných mobilních telefonů tvořit smartphony.

Úvodní foto: Fotolia










Komentáře