A nejen to. Podle nové zprávy ACSI (American Customer Satisfaction Index), dosáhla spokojenost mezi majiteli osobních počítačů největší úrovně v historii. ACSI je ekonomický ukazatel založený na hodnocení kvality zboží a služeb ze strany běžných (amerických) spotřebitelů. Index je aktualizován každého čtvrt roku pracovníky Ross School of Business na Michiganské univerzitě, kteří pro svůj průzkum využívají data o více než 225 společnostech ze 45 různých odvětví.
Na rozmezí od nuly do sta vzrostla spokojenost zákazníků s osobními počítači ze 4 na 78 procent. Na přístrojích s jiným operačním systémem než tím od Microsoftu spokojenost naopak klesla, což znamená, že za vysoký nárůst spokojenosti může právě nejnovější OS Windows 7, který Microsoftu zlepšil reputaci po zpackaných Windows Vista. „Zdá se, že příchod Windows 7 již zastínil neúspěch Windows Vista,“ uvedl ve svém prohlášení Claes Fornell, zakladatel indexu ACSI. Podle něj se spokojenost uživatelů s počítači založenými na některé z verzí Windows v podstatě vrátila na úroveň, na které byla před uvedením Windows Vista.
Mezi jednotlivými výrobci osobních počítačů s Windows pak situace vypadala následovně: spokojenost u Dell vzrostla o 3 %, zatímco Acer a Hewlett Packard zaznamenali čtyřprocentní růst. Všichni tři výše zmínění výrobci zakončili čtvrtletí na 77 %, což je ovšem o devět bodů za společností Apple. Produkty od Applu v hodnocení zákazníků dlouhodobě vedou.
Celkově tedy dopadlo hodnocení většiny výrobců PC příznivě. V jedné z oblastí však přeci jen stále zaostávají za firmami z jiných odvětví, a to v poskytování služeb. Spokojenost s kvalitou zákaznické podpory je totiž tradičně hodnocena velmi negativně. V tomto směru mají výrobci hodně co zlepšovat.