Twitter, Facebook, Google i Amazon si navzájem závidějí své role

Během jediného týdne čtyři obrovské technologické firmy ohlásily riskantní plány spočívající v pokusu o napodobení své konkurence.

Twitter, Facebook, Google i Amazon si navzájem závidějí své role


Twitter se chce stát Facebookem

Twitter je sociální síť oblíbená vlivnými zpěváky, herci a silnými postavami v oboru díky svému minimalistickému přístupu ke komunikaci. Nejočividnějším je 140znakový limit tweetů. To zjednodušuje odesílání, ale především čtení příspěvků. Zásadním změnou ve filozofii je ohlášená možnost nahrávat až čtyři fotografie do jednoho tweetu s až 10 označenými osobami na každém obrázku. Současně probíhají experimenty s dalšími změnami rozhraní. To by ovšem znamenalo přesun směrem ke komplexnějšímu obsahu, jaký představuje Facebook, a současně naznačovalo snahu vybudovat prostor pro grafické reklamy.

Facebook závidí Googlu

Google byl v posledních letech známý svými hrátkami s technologiemi, které nemají vůbec nic společného s jeho hlavním předmětem podnikání, obecně řečeno, prací s informacemi na webu. Přinejmenším nákupy výrobců robotů, autonomní automobily na rozdíl od Google Glass či termostatů připojených k internetu jsou přece jen trochu odlišné investice.

Současný Facebook se chová stejně, po víceméně tradičních nákupech konkurentů, kteří svým růstem ohrožovali jeho hegemonii – a to za skutečně horentní sumy – se pouští do nákupu velmi diverzifikovaných technologií. Dvoumiliardová akvizice výrobce virtuálních brýlí (či snad spíše přilby) naznačuje, že dochází na standardní strategii bohatých firem ze Silicon Valley, které prostě musí ukázat nějaký nový razantní plán na technologickou dominanci. To, že se utratí nějaké peníze, se kterými si jinak příliš nevědí rady (a vyplácení dividend se zase tak moc nenosí), je další plus.

Přívlastky jako „razantní“ či „dominantní“ nejsou nijak přehnané. Jak jinak popsat plán Facebooku na pokrytí internetově bílých míst světa sítí robotických letadel a laserů?

Google, nový Amazon?

O potenciálních plánech Googlu na vlastní síť online obchodů se už nějakou dobu mluví a může na tom něco být. Ostatně, stejně tak se potvrdily podobné nedůvěryhodné plány na výrobu vlastních mobilů. Ale od minulého týdne se přiostřila bitva na jiném poli – tom cloudovém. Amazon je známý svou strategii vybojovat si majoritní pozici na trhu dlouhodobým držením minimálních až záporných marží a nyní se spolu s Googlem navzájem přetlačují, kdo více sníží své cloudové ceny.

Amazon versus Apple?

Amazon hodlá vsadit na možnost internetového vysílání živých kabelových kanálů. (Již dnes streamuje filmy a seriály prostřednictvím služby Amazon Instant Video.) Jednání probíhají již od ledna a zřejmě si již hodně zkonkrétnila a přiblížila cíli. V každém případě to znamená, že Amazon, stejně jako Apple, sní o dominantním postavení v oblasti domácí zábavy. To ale současně znamená, že bude konkurovat i Microsoftu a Googlu. A malá zajímavost, firma Netflix, nejznámější provozovatel internetového videa na americkém kontinentu, implementoval všechny své služby v rámci cloudu Amazonu, i když zřejmě odlišným technologickým přístupem.

 

Úvodní foto: © auremar - Fotolia.com










Komentáře