XML v maloobchodech

Zákazníci si už brzy nebudou muset dělat starosti se ztracenými nákupními doklady, potřebnými pro uplatnění záruky...


Zákazníci si už brzy nebudou muset dělat starosti se ztracenými nákupními
doklady, potřebnými pro uplatnění záruky, ani se spory ohledně kreditních
karet. Obchodníci zase budou mít k dispozici alternativu pro snadnou archivaci
svých záznamů o provedených transakcích. To vše má totiž přinést technologie
digitálních stvrzenek založená na XML, kterou vyvíjí maloobchodní průmysl.
XML schéma digitálních stvrzenek IXRetail je založeno na standardní metodě
získávání informací o obchodních transakcích z různých aplikací jako jsou
prodejní místa, sklady a zákaznické služby a jejich zpřístupnění v
elektronickém formátu. Standard byl předveden koncem ledna na výročním setkání
NRF (National Retail Federation) asociací pro maloobchodní technologické
standardy ARTS.
Digitální stvrzenky jsou určeny pro běžné nákupy koncových zákazníků koneckonců
většina on-line obchodů již generuje příslušnou elektronickou dokumentaci.
Myšlenka je taková, že obchodníci budou vytvářet digitální stvrzenky pro své
zákazníky a dodavatele, kteří si je budou moci vyzvednout on-line a importovat
je do svých vlastních finančních aplikací. Maloobchodníci mohou také používat
digitální záznamy pro své archivy údajů o realizovaných nákupních transakcích.
Infrared Data Association začlení digitální stvrzenky IXRetail do nastupujícího
standardu Point and pay (připoj se a plať) pro platby prováděné kreditní kartou
a používající mobilní zařízení. Infračervená technologie bude přenášet data
digitálních stvrzenek mezi handheldem a prodejním terminálem.
Jeden z prvních dodavatelů, který nabízí produkt založený na schématu
digitálních stvrzenek, je AfterBOT, který nabízí svou službu ReceiptPLUS pro
maloobchodníky, kteří chtějí vytváření digitálních stvrzenek outsourcovat.
Plánem AfterBOTu je poskytnout nejen záznam o prodávaných položkách, ale také
spojení na informace o zárukách, aplikace služeb pro zákazníky a marketingové
kampaně. Když uživatelé kliknou na hyperlinky ve stvrzence, aplikace
ReceiptPLUS získá použitím XML zpráv informace z propojených aplikací. Prvním
uživatelem ReceiptPLUS je obchod Smart & Final, potravinářský řetězec z
Kalifornie.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.