7. ročník Mezinárodní soutěže v programování: ICP 99

Vyhlašovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Garant: Institut dětí a mládeže MŠMT ČR, Sámova...


Vyhlašovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Garant: Institut dětí a mládeže MŠMT ČR,
Sámova 3,
101 00 Praha 10 Tel.:420/2/ 71 74 71 62
Fax:420/2/71 74 69 23
Podmínky účasti:
lĘvěk 16-19 let
lĘvyřešení úloh korespondenčního kola
lĘznalost angličtiny
lĘzaslání řešení úloh do
31. 5. 1999
Programovací jazyk: Visual Basic, C, C++, Delphi, Pascal, Java pod OS Windows
(DOS).
Vyřešené úkoly zasílat ve formě zdrojového textu (se zálohou) na disketě nebo
e-mailem na adresu: Stanice techniků Vyšehrad, Vratislavova 15, 128 00, Praha
2, e-mail: icp@ stv.cz, WWW: www.stv.cz/icp/, www.ddm-ph2.cz/icp/
Průběh soutěže
Z přihlášených zájemců porota vyhodnotí 20 nejlepších, kteří se zúčastní
finále soutěže. Ve finále budou soutěžící řešit zadané úlohy na PC v daném
časovém limitu. Všichni soutěžící obdrží účastnický list a nejlepší budou
odměněni věcnými cenami.
Datum konání finále: Říjen 1999 na výstavě INVEX Computer 99 v Brně.
Zabezpečení soutěže: Pořadatel hradí účastníkům finále ubytování a stravování
v průběhu soutěže.
Úloha korespondenčního kola: Pexeso
Pexeso je karetní hra určená pro 2 až 4 hráče. Hraje se s 32 páry obrázkových
karet. Karty v jednom páru obsahují stejné obrázky. Na začátku hry se karty
náhodně rozmístí do matice 8 x 8 obrázkem dolů.
Hráči se pak postupně střídají ve hře. Každý hráč otočí dvě karty. Pokud jsou
na kartách stejné obrázky, hráč je sebere a pokračuje ve hře. Pokud hráč
otočí karty s rozdílnými obrázky, ostatní hráči si prohlédnou umístění karet,
karty se otočí zpět obrázkem dolů a ve hře pokračuje další hráč. Hra končí v
okamžiku, kdy jsou sebrány všechny karty. Vítězí ten hráč, který sebere
nejvíce dvojic karet.
Vaším úkolem je napsat program, který umožní hrát pexeso maximálně čtyřem
hráčům. Program přitom umožní uživateli zvolit počet skutečných hráčů a počet
hráčů simulovaných programem.
Na programu budeme hodnotit jeho celkový design, snadnost obsluhy a způsob,
jakým bude simulovat hráče. Program by se měl snažit co nejvěrněji při hře
napodobovat skutečné hráče, kteří nemají dokonalou paměť, s časem zapomínají a
podobné obrázky se jim mohou zdát stejné.
Pokud nemáte k dispozici potřebnou sadu obrázků pro karty, můžete si na
webové stránce soutěže stáhnout fotografie porotců upravené jako obrázky o
rozměrech 48 x 48 pixelů.(pah)
9 0777 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.