America Online prochází mnohými změnami

America Online, to je na jedné straně častá návštěvnost serverů (Američané přistupující k Internetu z domova podl...


America Online, to je na jedné straně častá návštěvnost serverů (Američané
přistupující k Internetu z domova podle výsledků průzkumu společnosti Media
Metrix navštěvují stránku AOL ještě častěji než Yahoo), růst cen akcií a
úspěšné hospodářské výsledky. Ty za poslední fiskální čtvrtletí končící 31. 12.
loňského roku hovoří o příjmech 592 milionů dolarů (meziroční růst 45 %). Zisk
činil více než 20 milionů dolarů (17 centů na akcii), zatímco loni se AOL
pohybovala ještě ve ztrátě.
Nicméně, na druhé straně, ne vše se daří. America Online se nevyhne ani určité
restrukturalizaci a propouštění. To souvisí především s transakcemi po
rozdělení CompuServu mezi AOL a WorldCom. Propouštění se dotkne hlavně těch,
kdo u CompuServe pracovali v oddělení zákaznické podpory. Naproti tomu došlo k
založení nových divizí.
AOL byla nucena zvednout měsíční paušální poplatek z 19,95 dolarů na 21,95, ale
nehodlá od poskytování časově neomezeného přístupu zcela ustoupit tak, jak to
nedávno udělala např. IBM. Ta v rámci paušálu povoluje předplatitelům pouze
určitý čas strávený na síti (čas "navíc" je tak drahý, že se vyplatí být spíše
připojen u 2 poskytovatelů a u každého zaplatit paušální poplatek).
AOL také spolupracuje se společnostmi Cagetel SA, Bertelsmann AG a Canal SA na
testu levného satelitního přístupu k Internetu ve Francii. Služba byla
představena na multimediální výstavě Milia, která se konala v Cannes. AOL
současně odstartovala kampaň, která jí má v této zemi přilákat nové zákazníky.
Nicméně se předpokládá, že on-line služby zde porostou pomaleji než "praví"
poskytovatele.(pah)
8 0330 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.