Animace a modelování s novým 3D Studio Max R2

Kinetix představil během konference SIGGRAPH \97 novou verzi nejprodávanějšího softwaru pro 3D animaci a modelování na...


Kinetix představil během konference SIGGRAPH 97 novou verzi nejprodávanějšího
softwaru pro 3D animaci a modelování na PC. Ano, jde mezi zasvěcenými o dobře
známý balík 3D Studio MAX. Tento osvědčený software pro filmovou a video
produkci má prý přes tisíc nových vlastností a rozšíření.
Když firma DreamWorks Interactive (DWI) rozhodla vytvořit svou první hru pro
konzole, Ztracený svět: Jurský park, potřebovali výkonný 3D nástroj s rozsáhlým
souborem funkcí a možnostmi, které by mohly případně ještě dále růst. K
produkci této hry pro PlayStation firmy Sony, k vytvoření modelů, postav a
prostředí v ní animátoři nakonec použili právě software 3D Studio Max od firmy
Kinetix.
Základní informace
o softwaru a firmě
Nový software 3D Studio MAX R2 byl společně vyvinut skupinou Yost Group, tedy
autory původního 3D Studia MAX, a softwarovými inženýry Kinetixu.
Kinetix je divizí Autodesku a vyvíjí a dodává nástroje pro producenty filmů a
videa, pro vývojáře počítačových her a videoher, pro tvůrce webových stránek,
architekty, inženýry a designery. Jako vedoucí výrobce nástrojů pro
trojrozměrné modelování a animaci nabízí celou řadu produktů pro vývoj
aplikací, od dvourozměrné či třírozměrné tvorby modelů po jejich zpracování a
publikování.
Během vývoje nové verze 3D Studia MAX R2 lidé od Yost Group a Kinetixu kladli
otázky řadě uživatelů konkurenčního softwaru. Také díky tomu vytvořil výše
uvedený tým výkonný 3D nástroj pro filmovou a videoprodukci. Nový software má
více jak jednou tolik funkcí než předchozí verze a podporuje několik API pro 3D
grafiku včetně OpenGL a Direct3D. Software je optimalizován pro procesory Intel
Pentium Pro a Pentium II a vyladěn pro multiprocesorové systémy.
Nové nástroje
Podívejme se, jaké nové nástroje 3D Studio MAX R2 obsahuje.
Setkáte se tu například s NURBS modelováním navrženým pro animátory tak, že
relačně přizpůsobuje výsledek provedeným změnám a renderuje s tesselacemi bez
hran v náročných filmových rozlišeních. K dispozici je mnoho vylepšení
renderingu, jako třeba selektivní raytracing, rozšířená kontrola osvětlení,
kamery reálného světa a ohromující čočkové efekty, jako lens flare, aura,
highlight a focus.
K dispozici je také nový výkonný skriptový jazyk s plným přístupem k výkonnému
jádru 3D Studia MAX. To umožňuje extrémní přizpůsobení, optimalizované
komplexní operace a přístup k externím datům.
Možnosti pro animaci a hry
A jak je to s prostředky animace? Funkce dynamiky umožňuje, aby se animované
objekty i jejich řetězce odrážely, srážely, otáčely, klouzaly a padaly s
ohledem na fyzikální zákony. Flexibilní inverzní kinematika pracuje v reálném
čase. Pokročilé částicové systémy dovolují takové efekty, jako je rozprsknutí
se při kolizi, pohyb po dané stopě, bubliny v kapali-ně, kapkové metačástice a
objekty aplikované jako částice.
Pro tvůrce her a interaktivních programů obsahuje 3D Studio MAX výkonný kit pro
vývoj plug--in modulů, který umožňuje přizpůsobit si své pracovní prostředí.
Pro tyto uživatele nový software přináší také možnost interaktivně si přiřadit
RGB data k vrcholům nebo je automaticky generovat z osvětlení scény. K
dispozici jsou i funkce pro polygonální modelování s optimalizací, vhodné pro
vytváření interaktivních programů. Program dovoluje i přímo manipulovat
přiřazením UV mapovacích souřadnic. Baycentrický morfing umožňuje proporčně
sladit několik cílů morfování pro hladké animace, ideální pro animaci obličejů.
Program podporuje API Microsoft Direct 3D.
Další novinky
Nové 3D Studio MAX má rovněž zcela přepracovanou funkci TrackView, poskytuje
větší pružnost při přizpůsobování produkčního prostředí, má jinak navržený
Materials Editor Browser, byla rozšířena jeho podpora metody "táhni a pusť" a
přidána nová funkce uchopování objektů.
Kinetix také využil expertízy svých nejpokročilejších uživatelů a partnerů, aby
rozšířil funkčnost programu. Program jde do prodeje s novými funkcemi od
animačního a efektového domu Blur Studio, od vývojáře plug-inů Digimation a od
vývojáře Johna Wainwrighta.(jam)
8 0104 / jam









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.