Automatický obsah ve Wordu

Téměř každý zřídka či častěji potřebuje napsat dokument ve Wordu. Pokud se jedná o delší text, často se vyskytn...


Téměř každý zřídka či častěji potřebuje napsat dokument ve Wordu. Pokud se
jedná o delší text, často se vyskytne požadavek strukturování dokumentu do
odstavců a kapitol.
Pro větší přehlednost je bezesporu vhodné uvést na konci nebo na začátku
dokumentu obsah. A právě ten může být kamenem úrazu. Ruční vytváření obsahu je
pracné a navíc vyžaduje neustálé přečíslovávání v případě jakékoli změny
rozsahu dokumentu.
Běžná začátečnická chyba spočívá v ignorování stylů. Uživatel nalezne v
bludišti funkcí vytvoření obsahu. Zaraduje se a zkusí jej vytvořit. Nefunguje
to, a tak celý Word pošle do horoucích pekel. Neprávem. Stačí, když všechny
nadpisy, které mají být součástí obsahu, označí myší a v 1. okénku Hlavní
nástrojové lišty (Styly) vybere předdefinovaný formát nadpisu. Na výběr má 6
různých forem, což by mělo většině uživatelů postačovat. Nevyhovuje-li přesto
velikost písma, font nebo něco jiného, změníme nastavení stylu v menu Formát,
Styl.
Samotný obsah pak vytvoříme velice jednoduchým postupem. Nejprve přemístíme
kurzor na pozici, na které chceme mít budoucí obsah. Potom v menu zvolíme
Vložit, Rejstřík a seznamy, Obsah. Vybereme si opět z několika možností formát
obsahu a hotovo. Takto vygenerovaný obsah snadno aktualizujeme najetím myši nad
jeho umístění, stiskem pravého tlačítka a volbou Aktualizovat pole.
9 0949 / ijan









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.