Až úspěšné 4. čtvrtletí zachránilo český trh s PC před stagnací

Nárůst prodejů serverů a notebooků, spolu se stagnací v oblasti desktopů charakterizovaly trh s PC v České republice ...


Nárůst prodejů serverů a notebooků, spolu se stagnací v oblasti desktopů
charakterizovaly trh s PC v České republice v roce 1998. Jak uvádí zpráva
společnosti IDC, 42 % trhu patřilo světovým výrobcům a zbytek trhu si rozdělili
lokální výrobci.
Růst prodeje PC v roce 1998 činil 4,3 % oproti roku 1998, přičemž se prodalo
celkem 243 165 osobních počítačů (tj. desktopů, notebooků a PC serverů).
Nejživější bylo poslední čtvrtletí, kdy ve srovnání s rokem 1997 došlo k 25%
růstu. Hlavní poptávku na trhu reprezentovaly především malé a střední firmy,
na jejichž potřeby se zaměřila většina výrobců.
Jedničkou českého trhu s osobními počítači se stala se 14,0 % PC trhu
společnost Compaq Computer. Ta v roce 1998 dokázala prodat o 39,5 % osobních
počítačů více než rok předtím a potvrdila svou vedoucí pozici z roku 1997.
Hlavním konkurentem společnosti Compaq zůstal AutoCont, který získal 9,9 % PC
trhu. Společnost Dell dobyla 3. pozici s 8,0 procenty trhu. Do první pětice se
ještě prosadily společnosti ProCa (7,0 %) a Comfor (5,1 %).
Prodej osobních počítačů kombinovaný z prodejů firem AutoCont, Comfor, ProCa,
Vikomt, Tesco a dalších domácích assemblerů dosáhl v roce 1998 téměř 54 % z
celkového trhu s PC v České republice. Na konto světových výrobců, pod vedením
společností Compaq, Dell a Hewlett-Packard, připadlo 42 % trhu.
Nejlépe se v roce 1998 prodávaly servery, jejichž 19% růst naznačuje, že síťová
a komunikační řešení se stávají součástí investičních záměrů českých firem.
Prodej notebooků stoupl meziročně o 16 % a pomohl tak poněkud vyrovnat nepatrný
(2%) růst v oblasti desktopů.
9 0572 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.