Bankovnictví on-line

Výzkumná agentura Network Media Service zveřejnila výsledky průzkumu mezi aktivními uživateli internetu, který se zam


Výzkumná agentura Network Media Service zveřejnila výsledky průzkumu mezi
aktivními uživateli internetu, který se zaměřil na internetbanking v ČR.
Největší podíl na trhu internetbankingu v segmentu drobných klientů, téměř
polovinu (47 %), má Česká spořitelna. Následují Komerční banka, ČSOB, eBanka a
GE Capital Bank.
Podle zjištěné hodnoty indexu spokojenosti jsou se službami svého
internetbankingu nejspokojenější klienti eBanky (téměř 60 %).
Výsledky výzkumu ukazují i tu skutečnost, že internetbanking využívá jednou
nebo vícekrát týdně 49 % klientů. Největší počet nových klientů internet
bankingu byl zaznamenán v roce 2003, kdy bylo zřízeno 35 % internetbankingových
účtů. Pro porovnání v roce 2002 bylo celkem zřízeno 24 % účtů. Na celkovém
růstu počtu klientů internetbankingu v roce 2003 se nejvíce (57 %) podílela
Česká spořitelna.
Uvedená firma nedávno představila svou inovovanou verzi internetového
bankovnictví, která je určena pro segment malých a středních firem. Těmto
klientům tak jsou k dispozici přes internet například takové bankovní služby,
jako je hromadný platební příkaz či podepisování platebních příkazů více
osobami. Dostupné je i vyšší zabezpečení, a to prostřednictvím čipové karty s
elektronickým podpisem od První certifikační.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.