Banky investují do komunikace se zákazníky

Nelítostná konkurence nutí banky, jejichž hlavní činnost je zaměřena na služby občanům, zlepšovat komunikaci s kli...


Nelítostná konkurence nutí banky, jejichž hlavní činnost je zaměřena na služby
občanům, zlepšovat komunikaci s klienty. Informační systémy, podporující
strategii řízení vztahu se zákazníky, získávají na významu jen evropské banky
vynaloží do roku 2003 na odpovídající řešení téměř 2,4 miliardy dolarů.
Propracovaný systém pro řízení vztahu se zákazníkem (CRM) znamená pro banky
nezanedbatelnou konkurenční výhodu. Podle studie společnosti Datamonitor by v
letech 1998-2003 měly celkové výdaje na tyto systémy ročně růst o více jak 20
%. Vrchol by měl nastat v roce 2000, kdy by měl růst výdajů dosáhnout 36 %.
Podíl výdajů na systémy pro řízení vztahu se zákazníky by měl vzrůst ze 4,6 % v
roce 1998 na 12 % v roce 2003. Tyto výdaje se týkají zejména zákaznických a
řídicích informačních systémů, systémů pro pobočky, call centra, bankomaty
(ATM) a moderní distribuční kanály, zahrnující internetové a telefonní
bankovnictví, multimediální kiosky, čipové karty a elektronické peněženky.
Externí poskytovatelé IT služeb by rozhodně neměli se svojí nabídkou zaspat.
Měli by využít fakt, že interní bankovní IT oddělení mají nyní plné ruce práce
s přípravou na rok 2000 a Evropskou měnovou unii.
9 0715 / darn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.