Banky investují miliardy do Internetu

Tažení Deutsche Bank, největší německé a zároveň i největší světové banky, na výsluní moci a slávy je ve znam...


Tažení Deutsche Bank, největší německé a zároveň i největší světové banky, na
výsluní moci a slávy je ve znamení strategických partnerství - díky spojení s
Dresdner Bank dosáhne její bilanční suma 1 250 miliard dolarů (to je 2x víc,
než má další banka v pořadí) a partnerství se společnostmi SAP a America Online
(AOL) Europe by ji mělo vynést na špici i v e-commerce.
O tom, že banka bere svoji strategii na poli e-commerce vážně, svědčí mimo jiné
prostředky, které hodlá na tomto poli investovat; na podporu tzv. Globální
E-Strategie vyčlenila téměř miliardu eur - ročně. Ostatně není se čemu divit,
rozvoj elektronického obchodování může být pro banky jak potenciálním zlatým
dolem, tak i hrozbou. Přímý přístup ke službám a především potom na finanční
trhy může ohrozit tradiční úlohu banky - být zprostředkovatelem. Pokud však
banka spojí výhody přímého přístupu s garancí spolehlivosti a s odborným
poradenstvím, může na novém přístupu jen vydělat.
Marketingové důsledky partnerství s AOL jsou vcelku nasnadě, proč se však
Deutsche Bank obrátila také na SAP? Ze strany SAPu se jedná o zúročení
internetové iniciativy nazvané mySAP.com, díky níž hodlá Deutsche Bank v prvé
řadě oslovit více než 3 000 společností, využívajících dnes softwarové aplikace
SAPu. Cílem je vytvořit po celém světě nová virtuální obchodní střediska s
nezanedbatelným ročním obratem. V druhé fázi by Deutsche Bank ráda nabídla
spolupráci i zaměstnancům těchto společností. Banka, která není v oblasti
retailových služeb příliš silná v kramflecích, by se tak dostala přímo na
pracovní stůl statisícům lidí. Přístup k bankovnímu účtu prostřednictvím
portálu my.SAP.com není žádná fantazie...
Ostatně i další cesta Deutsche Bank k drobným klientům vede právě přes
Internet. Dceřiná společnost Deutsche Bank 24, zaměřená na on-line bankovní
služby, spolupracuje se společností Yahoo!. Její zákazníci mají možnost přes
portál Yahoo! získávat informace o svých bankovních účtech či používat platební
karty společně vydávané oběma partnery. Během loňského roku vykázala Deutsche
Bank 24 obrat téměř 3 miliardy marek.
Deutsche Bank není pochopitelně jediná banka, která investuje do podpory
přímého bankovnictví a elektronického obchodování. Např. HypoVereinsbank, druhá
největší německá banka, vydá v tomto roce 100 milionů eur na implementaci své
strategie pro Internet. Commerzbank zase oznámila, že podepsala dohodu o
vybudování portálu s T-Online, dceřinou společností Deutsche Telekomu. Do
nejnovějších zpráv na tomto poli patří i sloučení španělské internetové banky
Uno-e s britskou first-e do globální skupiny, poskytující finanční služby po
Internetu. Nová skupina se bude jmenovat unofirst, měla by mít tržní hodnotu
2,36 miliardy eur a hodlá, jak jinak, zahájit globální expanzi.
Potěšující je fakt, že oblast přímého bankovnictví se začala zdárně rozvíjet i
v České republice - byť o stejném rozvoji v oblasti e-commerce si zatím více
méně můžeme nechat zdát. Expandia Banka má již více než 20 000 klientů, přes
Internet se ke svému účtu mohou dostat klienti IPB, v dalších bankách již
úspěšně funguje telefonické bankovnictví. Rozvoj internetových aktivit pro
podporu elektronického bankovnictví je však nemine - pokud chtějí na trhu
přežít.
0 0787 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.