Bezdrátová digitální domácnost realitou

D-Link nabízí DVD s Wi-Fi Na veletrhu CES, který se konal v lednu v Las Vegas, vzbudil velkou pozornost koncept digitál...


D-Link nabízí DVD s Wi-Fi

Na veletrhu CES, který se konal v lednu v Las Vegas, vzbudil velkou pozornost
koncept digitální domácnosti (Digital Home). Pod tímto názvem již několik let
přední výrobci tradiční spotřební elektroniky svádějí boj s výrobci ICT o
budoucí vzhled našich obývacích pokojů. Teprve v letošním roce se však mnohé z
produktů, které byly dříve představovány jen jako prototypy, dostávají do běžné
prodejní sítě.
Jedním z nejaktivnějších producentů řešení pro bezdrátovou realizaci digitální
domácnosti je společnost D-Link. Mnohá ze zařízení, která D-Link již nabízí i
na našem trhu, dokáží elegantně spojit výhody světa spotřební elektroniky a
informačních technologií, bez nutnosti zvolit si pouze jednu z platforem. Jak
D-Link, který byl dříve znám především jako výrobce síťových prvků pro
podniková řešení, vstoupil na trh spotřební elektroniky, nám během své pražské
návštěvy prozradil Kevin Wen, prezident společnosti D-Link Europe.
"D-Link byl založen před 19 lety. V té době byly hlavním výrobním artiklem
přepínače.
V roce 1991 jsme začali vyrábět bezdrátové síťové prvky. Ty dnes tvoří 41 %
obratu. V současnosti intenzivně investujeme do vývoje technologií, jako je
vysokorychlostní DSL či VoIP," říká Wen a dodává: "Tyto technologie představují
již dnes 23 % našeho obratu."
Důvodem, proč se D-Link dnes do povědomí uživatelů dostává i jako výrobce
zařízení pro domácnosti, je dle Wena aktivita zahájená Microsoftem, Intelem a
dalšími významnými hráči na trhu informačních technologií. Ti před několika
lety na různých konferencích, jako je CeBIT, Comdex a CES, začali razit
myšlenku, že PC se stane centrem domácí zábavy. I přes původně přezíravý postoj
tradičních výrobců spotřební elektroniky zahájily počítačové technologie
postupný průnik do obývacích pokojů. Lidé začali hledat cestu, jak propojit
jednotlivé komponenty domácího kina se svým osobním počítačem a dále jak
multimediální data získaná z internetu co nejsnadněji přehrávat na běžném
televizoru. S rostoucí poptávkou po konvergovaných řešeních začal D-Link více a
více investovat do vývoje technologií zaměřených právě na tuto oblast.
"Na spotřebitelský trh dnes útočí dvě různé skupiny výrobců tradiční skupinu
tvoří firmy, jako je Philips, Panasonic, Sony, a druhou tvoří výrobci IT, jako
je Dell, Microsoft, HP a například i D-Link. Jedni se snaží funkcionalitu
osobních počítačů ukrýt do vnitřností různých systémů domácího kina, druzí
přibližují formu i způsob ovládání osobních počítačů co nejvíce například
běžnému videorekordéru. D-Link díky řadě MediaLounge vstoupil na trh, kde
dokáže propojit velmi pohodlně oba světy," komentuje vstup na trh domácí
elektroniky Wen.
Velkou pozornost vzbudil univerzální přehrávač DSM-320RD (plným názvem D-Link
MediaLounge Wireless Media Player DSM-320RD), který mimo funkcionality běžného
DVD přehrávače umožňuje přehrávat na televizní obrazovce data z připojeného
osobního počítače či přímo z internetu. Připojení je realizováno bezdrátově, a
to rozhraním Wi-Fi (802.11g) nebo pomocí ethernetového kabelu. Prostřednictvím
dálkového ovladače je možné v pohodlí obývacího pokoje prohlížet multimediální
data uložená na pevném disku PC, notebooku či PDA ukrytého ve zcela jiném
pokoji. Přehrávat dokáže i streamovaná data (audio i video) přímo z internetu.
Má zabudovanou čtečku pěti nejrozšířenějších paměťových karet, používaných v
digitálních kamerách, fotoaparátech a MP3 přehrávačích. Přehrávač DSM-320RD
navíc splňuje specifikaci Microsoft Windows Connect Now, která má zajistit
bezproblémové propojování různých zařízení a správu práv digitálního obsahu
(Windows Media Digital Rights Management).
Kevin Wen sice stále považuje Spojené státy za zemi, odkud se myšlenka
digitální domácnosti šíří dále do světa a ve které je její reálné nasazení
největší, poukazuje však na to, že ostatní regiony Ameriku rychle dohánějí. Wen
upozorňuje zejména na státy z asijsko-pacifické oblasti, kde díky vysoké
poptávce i dobré infrastruktuře prodej zařízení na vybudování digitální
domácnosti rychle roste.

O společnosti D-Link
D-Link je tchajwanský výrobce produktů pro datové sítě, bezdrátové,
širokopásmové a komunikační systémy s ročním obratem 728 milionů dolarů.
Portfolio produktů společnosti D-Link zahrnuje celé spektrum výrobků od vysoce
výkonných ethernetových přepínačů přes Wi-Fi produkty až po spotřebitelská
širokopásmová zařízení. Společnost v posledních dvaceti letech stabilně rostla
a dnes se řadí mezi největší společnosti vyrábějící síťové produkty mimo území
Spojených států.
Evropa představuje pro D-Link strategický region, proto otevřela již více než
20 poboček, které vytvářejí 25 % jejích celosvětových příjmů. Od roku 2003 má
D-Link přímé obchodní zastoupení i v České republice.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.