Bezpapírová kancelář zřejmě nebude

Jsme jednoduše jen lidé Rozsáhlé výzkumy prováděné na sklonku minulého století naznačovaly, že kancelář bez pa...


Jsme jednoduše jen lidé

Rozsáhlé výzkumy prováděné na sklonku minulého století naznačovaly, že kancelář
bez papíru je již za dveřmi. Dnešní situace je však jiná a na kancelář, kde jsou
veškerá data uchovávána a přenášena elektronicky, si budeme muset zřejmě ještě
nějakou chvíli počkat, pokud ovšem k naplnění této vize vůbec dojde. Tištěné
dokumenty v kancelářích totiž stále přetrvávají a jejich množství není prozatím
nijak zvláštně omezováno. S tímto hlediskem souhlasí i generální ředitel
společnosti Oki Systems (Czech and Slovak) Ing. Andrej Magyar, CSc., kterého
jsme požádali o rozhovor.

Již několik let se mluví o vizi tzv. bezpapírových kanceláří. Čím si
vysvětlujete, že cíl cesty k naplnění této vize je stále v nedohlednu?
Jednoduše tím, že jsme jenom lidé a máme rádi tištěnou formu sdělení. Ta se
totiž lehce přenáší, může být zpracovávána i mimo pracoviště nebo na cestách.
Nejsem přesvědčen o tom, že někdy v budoucnu úplná bezpapírová kancelář vůbec
nastane. Může sice dojít k omezení tiskových výstupů, ale stále bude přetrvávat
určitá kategorie dokumentů, které jsou použitelné pouze v tištěné podobě.

Jako specialisté na tisková řešení jste ale zřejmě rádi, že kanceláře
budoucnosti, kde jsou všechny informace uloženy a přenášeny prostřednictvím
e-mailů, tedy pravděpodobně ani nevzniknou.
Naším cílem je spokojený zákazník, kterému samozřejmě rádi poskytneme
nejvhodnější řešení pro tisk jeho výstupů. V konečném důsledku však bude záležet
jen na něm, jak se rozhodne, zda bude některé dokumenty tisknout a naopak jiné
ponechá pouze v elektronické podobě.

Vrátíme-li se zpět k přítomnosti a k předmětu vašeho podnikání, řekněte, jak se
podle vás mění oblast tiskových technologií? O co se zákazníci nejvíce zajímají
a proč?
Nejrozšířenějšími tiskárnami dle technologie tisku jsou jehličkové, inkoustové a
laserové. Z nich se nejrychleji rozvíjí technologie barevného laserového tisku.
Je to dáno velmi dobrou kvalitou tisku, relativně nízkými provozními náklady a
též rychlostí tisku. Rychlý růst segmentu barevných laserových tiskáren se dá
očekávat i v nejbližších letech, protože jsou k tomu vytvořeny příznivé
předpoklady. Jde především o to, že ceny tiskáren jsou pod psychologickou
hranicí 10 000 korun, dále o skutečnost, že kvalita tisku je velmi dobrá a
náklady za vytištěnou stránku se dostávají ke hranici 2 korun.

Jak vidíte budoucnost LED technologie? Je zde vůbec ještě nějaký prostor pro
její další zdokonalování? Nejde naopak již o její technologické maximum, které
zastoupí laser?
Jsem přesvědčen o tom, že LED technologie má před sebou skvělou budoucnost. Její
přednosti se v plném rozsahu projevují zejména u barevných tiskáren. Díky malým
rozměrům tiskového mechanismu se jednoduše realizují jednoprůchodové tiskárny,
které jsou oproti čtyřprůchodovým až čtyřikrát rychlejší a mají výborné barevné
podání. Důkazem vývoje LED technologie jsou nové barevné tiskárny, které uvádíme
na trh tento měsíc. Jsou v nich využity tiskové mechanismy třetí generace včetně
nové koncepce LED hlav. Tyto výrobky představují ve své kategorii nový standard.

Všichni výrobci se potýkají s problémy alternativního spotřebního materiálu. Jak
bojujete proti jeho nelegálnímu kopírování? Nezaregistrovali jste na trhu
například nějaké napodobeniny svého unikátního kulatého toneru?
Tonerové tiskárny Oki používají takzvaný sférický toner, který se získává
chemickou cestou. Na rozdíl od klasického drceného toneru mají zrnka menší
průměr a jsou zaoblena. Méně tak poškozují povrch obrazového válce a prodlužují
tím jeho životnost. Sférický toner je patentován a není dostupný na trhu. Z toho
plyne, že se nachází pouze v originálních obalech. Případné napodobeniny se sice
občas vyskytnou, ale k jejich odhalení postačí poměrně jednoduchý mikroskop.
Naše zákazníky se pak snažíme uchránit před neoriginálním tonerem například i
tím, že provádíme zpětné odkoupení prázdných tonerových kazet a obrazových
válců.

Nedá mi, abych se nezeptala na vaše aktivity v zahraničí, které se soustřeďují
na zcela odlišnou oblast než jsou tiskové technologie...
Hlavní aktivity mateřské firmy Oki Electric se dají rozdělit na tři oblasti, a
sice na telekomunikace, polovodiče a periferie. Oki je pak především výrobcem
telekomunikačních zařízení a polovodičových prvků, které se však prodávají
zejména na domácím japonském trhu. V Evropě se prodávají pouze tiskárny a
multifunkční zařízení, které představují hlavní výrobky z oblasti periferií.

A co vaše další plány? Připravili jste na tento rok pro své české zákazníky
nějakou novinku?
Tento rok bude doslova nabitý novinkami. Během května uvedeme na trh novou
generaci barevných tiskáren a multifunkčních zařízení formátu A4 i A3. Nabídneme
široký sortiment výrobků, který pokryje požadavky od domácích uživatelů přes
firemní klientelu až po profesionální klienty typu grafických studií.
Chtěl bych podotknout, že s uvedenými zařízeními dodáváme i řadu tiskových
řešení, která jsou již v ceně dodávek a zákazníkům výrazně zjednodušují
specifické tiskové výstupy. Jako příklad uvedu tisk plakátů až do délky 1,2 m,
tisk vizitek, správu zařízení v síti, statistiku tisku atd. Orientace na tisková
řešení je v plném souladu i se změnou naší obchodní značky na Oki Printing
Solutions. Na podzim letošního roku ještě dále rozšíříme nabídku barevných
zařízení o profesionální kategorii.


Společnost Oki, dodavatel počítačových tiskáren a multifunkčních zařízení, je na
českém a slovenském trhu zastoupena od roku 1992. I přesto, že Oki je tradičně
známa jako výrobce robustních jehličkových tiskáren, současnému sortimentu
dominují barevné tiskárny a multifunkční zařízení. V roce 2004 tiskárny Oki
dosáhly čtvrtého místa v celkovém prodeji tiskáren v České republice.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.