Bitva portálů ve druhém kole

Atlas, Centrum a Seznam (v abecedním pořadí) udržely pozice proti konkurenci. Quick, RedBox, iDnes,Tiscali ani nikdo dalš...


Atlas, Centrum a Seznam (v abecedním pořadí) udržely pozice proti konkurenci.
Quick, RedBox, iDnes,Tiscali ani nikdo další nedokázal pozici vedoucí trojky
ohrozit bez ohledu na to, jak významné firmy za nimi často stály. Střet ale
pokračuje dál. Malý český rybník se dokonce i pro tři soupeřící subjekty může
ukázat příliš těsný...
Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že na portálu není co vymýšlet a o
jeho úspěchu rozhoduje spíše marketing než kvalita produktu,pokusíme se v této
Cover Story ukázat, že to není tak docela pravda.
Trojice nejvýznamnějších českých serverů se v polovině roku odhodlala k řadě
významných inovací. Změny přitom nejsou pouze kosmetické objevují se nové
obchodní modely, ale také nové technologie. Protože portály se původně
vytvořily z "klasických"vyhledávačů, pokrok se nemůže vyhnout ani technologiím
pro práci s jazykem. Naše Cover Story se primárně zaměří na fulltextové
technologie, otázky indexování dokumentů a provázání portálu s dynamicky
generovanými daty.
V pozadí všech inovací stojí snaha provozovatelů portálů získat nové uživatele
internetu,kteří nemají s tímto médiem (a často ani s výpočetní technikou jako
takovou) větší zkušenosti. Internet pro ně není/nebude ničím na způsob
životního stylu, ale prostředkem, jak se rychle dostat k aktuálnímu jízdnímu
řádu či nabídce realitních kanceláří. Tito noví uživatelé navíc nebudou s
vyhledávačem komunikovat prostřednictvím logických operátorů, ale spíše
přirozeným jazykem. Portály se tak musí stát odborníky na češtinu.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.