Bloggeři získávají na váze

Spolu s význa-mem blogů roste i odpovědnost jejich tvůrců. Zdá se, že každý, kdo nepíše svůj blog, není in. V čel...


Spolu s význa-mem blogů roste i odpovědnost jejich tvůrců.
Zdá se, že každý, kdo nepíše svůj blog, není in. V čele tohoto hnutí kráčí
společnost Sun, které se už do blogování podařilo zapojit více než 1 500 svých
zaměstnanců. Četní bloggeři však potřebují k uspokojení svých publicistických
ambicí čtenáře. Těch je na webu sice dost, ale často se o blogu, který by je
mohl zajímat, ani nedozvědí. To se však nyní mění a Gooogle přichází s novou
vyhledávací službou specializovanou právě na blogy. Pokud se očekávání naplní a
bloggerům vzroste počet čtenářů, může to mít pro mnohé z nich kromě pozitivních
i negativní důsledky. O tom, jak nevýhodné je být příliš na očích, se mohli
přesvědčit i dva obyvatelé Singapuru, nedávno obvinění ze šíření rasismu
prostřednictvím blogu. Oběma nyní hrozí pokuta ve výši 5 000 dolarů a až
tříletý pobyt ve vězení. S rostoucí popularitou blogů je na pořadu dne také
otázka, jak pod pláštíkem tohoto frekventovaného pojmu vydělávat nějaké peníze.
S originální myšlenkou v tomto směru přišla tchajwanská telekomunikační
společnost Far Eastone, která zprovoznila nový web ponoukající lidi k vytváření
blogů, v nichž mají možnost modelovat sami sebe a v digitální podobě pak
zkoušet nové oděvy či nakupovat nábytek. Kromě zpoplatnění této zábavy firma
navíc předpokládá, že pokud se budou lidem digitálně vyzkoušené věci líbit,
budou si je chtít koupit i v reálné podobě. Lze si jen přát, aby se v záplavě
takovýchto atrakcí i přes veškerou snahu vyhledavačů znovu neztratilo to
pozitivní, co s sebou fenomén blogů přináší.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.