Budoucnost patří aliancím

Králem nového technologického boomu bude zákazník. Dá se lepšího výsledku dosáhnout prostřednictvím akvizice, neb...


Králem nového technologického boomu bude zákazník.

Dá se lepšího výsledku dosáhnout prostřednictvím akvizice, nebo spíše formou
partnerské spolupráce? Tuto otázku si dnes kladou manažeři významných firem
působících v oblasti technologií i zábavy. Právě konvergence těchto dvou oborů
by podle analytiků společnosti PricewaterhouseCoopers měla vyvolat nový
technologický boom srovnatelný s internetovou horečkou na přelomu tisíciletí.
Nemělo by však jít jen o velkou bublinu, která splaskne stejně rychle jako v
předchozím případě. Manažeři se totiž z minulých chyb poučili a při současné
vlně spojení a akvizic postupují daleko strategičtěji a uvážlivěji. Nový boom
navíc stojí na reálných produktech, které už prokázaly svou komerční
životaschopnost, a nikoli na pouhém nadšení z budoucích vizí a příslibů, jak
tomu bylo v případě internetu. Vše se nyní děje tak říkajíc na přání zákazníka.
Analytici v nadcházejícím období očekávají další vlnu konsolidace mezi firmami,
které se budou snažit vytěžit co nejvíce z přicházející šance. Podle průzkumu
provedeného mezi špičkovými CEO z oblasti IT představují v současné době
nejobvyklejší cíl avizic vývojářské firmy (podle mínění 49 % respondentů), dále
tvůrci byznysového obsahu (40 %), firmy z oblasti bezdrátových technologií (19
procent), tvůrci zábavy (18 %) a výrobci spotřební elektroniky (15 %).
Téměř polovina dotazovaných CEO se přitom domnívá, že příjmy z digitální
konvergence budou gernerovány spíše prostřednictvím různých aliancí než
prostřednictvím akvizic a slučování firem.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.