Buďte na dodavatele hodní

Vztahy s dodavateli jsou jako manželství. Firemní Uživatelé informačních technologií a jejich dodavatelé mají na sv...


Vztahy s dodavateli jsou jako manželství.

Firemní Uživatelé informačních technologií a jejich dodavatelé mají na svět
velmi rozdílný pohled, ale jejich cíl je stejný. Totiž dosáhnout zisku.
Tato myšlenka se jako červená nit táhla vystoupením analytika Craiga Batyho na
nedávném sympoziu společnosti Gartner v Sydney. "Jistě, dostanete slevu, ale
dodavatel vám za to v rámci smlouvy nabídne nevýhodné podmínky údržby - jen aby
pokryl své náklady," upozorňoval mimo jiné Baty. Proto doporučil, aby se
zákazník vždy ujistil, kolik ho sleva stojí. A měl na paměti, že zatímco on
potřebuje pružně reagovat na vývoj vlastního byznysu, dodavatel chce mít
předvídatelné příjmy.
Své rady shrnul do sedmi pravidel: Dovolte dodavateli vydělat dost peněz.
Porozumějte jeho obchodnímu modelu. Snažte se vyvážit důvěru a kontrolu.
Dohodněte se dopředu, jak vypadají "úspěšná dodávka, instalace a servis".
Porozumějte procesu žádosti o předložení nabídky (RFP) dodavatele. Vytvořte
pevně daná komunikační pravidla. A spolupracujte s dodavatelem při plánování a
vyhodnocování dosavadního fungování svého byznysu.
"Vztahy s dodavateli jsou jako manželství; jakmile se jednou vezmete, nezbývá
vám než spolu komunikovat," upozornil Baty. A pokud bude vztah s dodavatelem
dobře fungovat, může to dopadnout jako v jedné (vystřižené) scéně z filmu
Bridget Jonesová - S rozumem v koncích, v níž otec hlavní hrdinky o své
manželce říká: "To je jako se záclonou. Najednou zjistíš, že už ti v pokoji
visí 25 let." Pravda, v oblasti IT bude zřejmě nutné počítat s kratším časovým
intervalem.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.