Bushido Blade

Hluboko uvnitř hor v jižní části Japonska je tajné dojo nazývané Meikoykan. Toto 500 let staré dojo stále vyučuje t...


Hluboko uvnitř hor v jižní části Japonska je tajné dojo nazývané Meikoykan.
Toto 500 let staré dojo stále vyučuje tajným bosovým technikám Narukagamiho
Shinta. Říká se, že spolu s Meikoyokanem tam existuje tajné společenství
bojovníků nazývané Kage.
Vzrůstající počet majitelů herní konzole Sony PlayStation (PSX) svědčí o
přehnaném tvrzení některých skeptiků, kteří odmítají konkurenceschopnost her
pro PSX vůči PC.
Hra Bushido Blade (Ostří Bushida) je příkladem hry, která vychyluje jazýček vah
ve prospěch platformy PSX. Kvalitní grafika, velmi realistické pohyby (motion
capturing), dynamická hudba, vysoká hratelnost a to vše na konzoli, jejíž cena
klesla pod 7 000 Kč to je několik plusů, které lze hře přiřknout.
Hra má vynikající grafiku i v úvodní animaci, která představuje klasický postup
výroby samurajského meče katana.
Příběh
Bushido je cestou válečníků. Je to přísně dodržované učení cti a etiky
japonských samurajů. Dodržování kodexu bushido je hlavním rysem, který odlišuje
Bushido Blade od ostatních bojových her. Hráči jsou ve hře penalizováni, pokud
nebojují čestně (např. údery zezadu, útok na omráčeného či na prchajícího
protihráče).
Hru lze spustit v některém z pěti základních modů. Mod pro jednoho hráče (Story
mod) obsahuje úvodní příběh. Hráč je zde odpadlíkem, který utekl z tajného
spolku Kage a je pronásledován hordou bývalých spolubojovníků. Cílem je
samozřejmě přežít (likvidací protivníků), ale ve hře postupujete dál, pouze
pokud dodržujete etický kodex. Při kaž-dém spuštění tohoto modu se náhodně
generuje pořadí protiv-níků i téma jejich předsmrtného rozhovoru...
Zajímavý je i tzv. POV mod, kde boj sledujete přímo očima bojovníka (na
obrazovce jsou vidět ruce se zbraní). V linkovém modu lze propojit 2 konzole a
hrát proti kamarádům. Poslední dva mody jsou klasické: trénink a boj 2 hráčů.
Ovládání
K hlavním rysům této bojové hry patří netradiční způsob ovládání a průběh boje.
Ovládání je zpočátku poněkud nezvyklé, ale díky systému tréninku (namísto
opravdových zbraní se používají dřevěné makety), rychle přejde do krve.
Obrazovka neobsahuje indikátory zranění či ubíhající čas tím se podstatně liší
od ostatních bojových her. Pokud je jeden z bojovníků zasažen (výrazná ztráta
krve...) ostřím některé ze zbraní (meč, šavle, katana atd.) např. do nohy,
začne kulhat. Tato realističnost je mravokárcům trnem v oku, ale hráči ji
dokáží ocenit.
8 1141 / kat









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.