CeBIT a válka na síti

Sotva se minulou středu zavřely brány hannoverského výstaviště za posledními návštěvníky CeBITu a zpravodajské se...


Sotva se minulou středu zavřely brány hannoverského výstaviště za posledními
návštěvníky CeBITu a zpravodajské servery přestaly být zaplavovány novinkami z
této výstavy, přesunuli uživatelé internetu hbitě svou pozornost od technického
k obecnému zpravodajství právě totiž začínalo to, co někteří nazývají první
internetovou válkou v historii.
Nejprve bych se rád ještě několika větami vrátil k nedávno skončenému CeBITu.
Při našem pobytu na výstavišti jsme byli překvapeni, s jakou četností se
ozývala čeština nejen v řadách návštěvníků, ale i na stáncích vystavovatelů. O
účasti českých firem bylo jich letos 31, což je například ve srovnání s 12
stánky Maďarska nebo 26 stánky Polska úctyhodný počet jsme už informovali v
Cover Story v minulém čísle. Celkový počet našinců na stáncích byl však ještě
daleko větší, a sice o české zástupce na stáncích nadnárodních firem.
"V loňském roce jsem navštívil Comdex, který byl pro mě jako návštěvníka
smutným zjištěním, kam se posunula kdysi největší IT výstava," řekl nám přímo
na stánku společnosti Olympus marketingový ředitel českého zastoupení této
firmy Ondřej Typolt. "Ve srovnání s Comdexem CeBIT dech neztrácí, alespoň dle
rostoucího počtu vystavovatelů z oboru digitálního záznamu obrazu i zvuku.
Jejich koncentrace v hale č. 1 je pozoruhodná. Na výstavě jsem proto, abych
návštěvníkům z Čech pomohl v rodném jazyce, provedl je po stánku a mohl jim
zodpovědět jejich otázky."
V jiném koutě výstaviště v hale číslo 6, kde si dali dostaveníčko producenti
bezpečnostního softwaru jsme se setkali s Dušanem Vítkem, marketingovým
ředitelem společnosti Kerio. "Potkáme se tu prakticky se všemi našimi
partnery," popsal Vítek přínos, který z účasti na CeBITu plyne pro jeho firmu,
působící v oblasti síťové bezpečnosti. Tato původem česká společnost dnes již
sídlí v kalifornském Silicon Valley a většinu obratu realizuje v anglicky
mluvících zemích. Německy hovořící trh pro ni však podle Vítka představuje
další zajímavou oblast a CeBIT je vhodnou příležitostí k jejímu oslovení.
Zatímco funkci CeBITu jako počítačového veletrhu internet zatím nepřevezme,
logicky se projevuje jako nejaktuálnější zpravodajské médium, když jde svět do
války.
Nejde přitom jen o klasické internetové zpravodajství. Hned po vypuknutí
konfliktu se například své příležitosti čile chopily čínské zpravodajské
servery, které nabídly uživatelům možnost posílání novinek přímo do jejich
mobilních telefonů formou zpoplatněných SMS a MMS zpráv včetně obrázků, plánků
a schémat. Poplatek za zprávu činí v přepočtu na americké dolary zhruba 4 centy
a služba prý je od počátku hojně využívána.
Obvykle si po ránu kupuji u stánku noviny a listuji si v nich - o opravdovém
čtení se většinou nedá mluvit v dopravních prostředcích cestou do práce.
Zjistil jsem ale, že v situaci, jako je ta současná, kdy se události řítí
kupředu v obzvlášť zběsilém tempu, pro mě toto médium ztrácí veškeré kouzlo.
Takže ač jinak stále upřednostňuji informace v tištěné formě, v době, kdy
potřebuji opravdu aktuální zprávy, tištěné deníky prakticky nečtu.
Otázkou je, jestli lze toto chování zobecnit a zda se případně tento model
nějak projeví na výši prodaného nákladu novin a potažmo na příjmech vydavatelů.
Každopádně má internet právě v této době mimořádnou šanci soustředit na sebe
díky zvýšenému zájmu uživatelů pozornost reklamních agentur.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.