Centrino určilo směr

Od roku 2005 mění Intel svou marketingovou strategii pro oblast stolních počítačů. Nový přístup se inspiroval v mobi...


Od roku 2005 mění Intel svou marketingovou strategii pro oblast stolních
počítačů. Nový přístup se inspiroval v mobilní platformě Centrino a do budoucna
chce Intel uvádět všechny nové produkty na platformové bázi. Informační zdroje
Intelu uvádějí, že desktopové procesory a čipové sady tvoří i přes v posledních
letech klesající podíl základ produkce a příjmů společnosti Intel. Po letech
důrazu na mobilní technologie, high-end servery, next-generation mobilní
telefony apod. se nová strategie zaměřuje zpět k tradičnímu sortimentu firmy.
Branding sofistikovaných platforem má dále rozvíjet ohlášené koncepty
desktopových řešení Digital Home a Digital Office. Nový kurz ohlásil Intel i ve
výzkumu nových technologií a vývoji produktů. Dle analýz Intelu požadavky
uživatelů směřují spíše ke zdokonalování schopností procesorů než k dalšímu
zvyšování jejich frekvencí. V otázce navyšování výkonu si vývojáři uvědomili,
že by růst frekvencí brzy narazil na současný technologický strop. Stranou
zájmu výrobců i uživatelů dále nejsou nižší energetické nároky procesorů a
hardwarová řešení bezpečnosti a vzdálené správy. Pro roky 2005 a 2006 bylo
ohlášeno uvedení a přechod na dvoujádrové procesory, masivní implementace
64bitové technologie a přechod na 65mm výrobu.
Součástí marketingu platforem mají být vedle tradičních produktů procesorů a
čipových sad i integrované zvukové a grafické čipy. Do sféry desktopových
řešení tak má například proniknout integrované Wi-Fi Intel Pro/Wireless známé z
Centrina.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.